متوسط قیمت آپارتمان در تهران ۳۰.۹ میلیون تومان شد

آمارهای منتشر شده بانک مرکزی نشان می‌دهند که میانگین قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مردادماه امسال برابر با ۳۰۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بوده که نسبت به تیرماه رشدی ۳.۱ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در مردادماه امسال را منتشر کرده است.

روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ براین اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱.۷، ‌ ۶۹.۷، ۵۶.۶ و ۴۳.۷ درصد بوده است.

در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۸.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹.۴ درصد کاهش نشان می دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در مردادماه امسال حاکی از آن است که از مجموع ۵ هزار و ۴۹۹ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۳.۲ درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

البته این رقم در مقایسه با مردادماه سال قبل حدود حدود ۵.۳ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در گروه‌های ۶ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در مردادماه امسال حاکی از آن است که از بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه پنج با سهم ۱۶.۱ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

همچنین مناطق ۱۰ و ۲ به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۰.۸ تا ۸.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۳.۲ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در مردادماه سال ۱۴۰۰ مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۱۴، ۸، ۱۵، ۷، ۱ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۶.۸ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 45734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =