خوانساری: ارز یارانه‌ای نتیجه‌ای جز فساد ندارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: اعطای ارز یارانه ای نتیجه ای جز فساد ندارد، تنها راه نجات کشور ارز تک نرخی است و کمک‌ها باید از طریق یارانه مستقیم به اقشار هدف برسد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مسعود خوانساری صبح امروز (سه شنبه) و در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار امیدواری کرد در شش ماهه آینده شاهد کاهش رقم کسری بودجه باشیم که در کاهش تورم تاثیرگذار است.

وی افزود: اتاق بازرگانی تهران آماده همفکری در مورد مسائل مختلف با دولت است زیرا دولت برای موفقیت به همکاری بخش خصوصی را دارد.

خوانساری تصریح کرد: آغاز دولت همزمان با سخت ترین دوره‌های بعد از انقلاب بود که کرونا از عوامل اصلی آن محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در راستای کمک به دولت قدم بر می دارد، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی تاکنون به دلیل برخی مشکلات با وزارت بهداشت نتوانسته واکسن وارد کند اما این موضوع همچنان پیگیری می شود و طی جلساتی با معاون اول رئیس جمهوری واردات واکسن را دنبال می کنیم.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکل تورم، تاکید کرد: میزان تورم مردادماه ۴۵.۲ درصد بوده در حالی که میزان تورم در پایان سال ۹۹ به میزان ۳۶.۴ درصد ثبت شد که این آمارها نشان از رشد بالای نرخ تورم دارد.

وی با بیان اینکه رشد تورم کاهش میزان سرمایه‌گذاری را در پی دارد، اظهار داشت: پایه پولی به عنوان یکی از عوامل ایجاد تورم ۹.۲ درصد رشد داشته است.

خوانساری با بیان اینکه تورم پنج ماهه کالاهای خوراکی مشمول یارانه ارزی ۵۸.۴ درصد بوده است، گفت: تورم کالاهای غیرخوراکی بدون یارانه ۳۶.۵ درصد بود که نشان می دهد که اعطای ارز یارانه ای نتیجه ای جز فساد ندارد، تنها راه نجات کشور ارز تک نرخی است و کمک‌ها باید از طریق یارانه مستقیم به اقشار هدف برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن مذاکرات از مشکلات ناشی از تحریم‌ها رها شویم.

کد خبر 45803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =