اقدامات دولت دوازدهم در بخش اقتصادی مخرب و مضر بود

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: برقراری مقررات غیرکارشناسانه در نظام بانکی و اقدامات غیرمسئولانه در برخورد با تولیدکننده و صادرکنندۀ واقعی و صدالبته ایجاد اختلال در نظام پولی از جمله دخالت های بسیار مخرب و مضر دولت دوازدهم در حوزه های مختلف اقتصادی بخصوص صادرات بود.

ولی‌الله غلامی نجف‌آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز از روند روبه افزایش تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در سال‌های اخیر انتقاد کرد و اظهار داشت: رویکردهای اشتباه دولت در بخش صادرات از مهمترین دلایل تعطیلی این واحدها بود زیرا دولت با نگاه نادرست به سیستم پولی و از بین بردن زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی کشور، آسیب‌های جدی به اقتصاد وارد کرد؛ آسیب‌هایی که رفع آنها به سال‌ها تلاش بی‌وقفه نیاز دارد.

وی افزود: در هشت سال گذشته با کاهش جدی صادرات، بسیاری از واحدهای تولیدی یا به طور کلی تعطیل شدند و یا با کمترین منابع و نیروی انسانی، به امید رسیدن به روزهای خوب خود را سرپا نگه داشته‌اند.

غلامی نجف‌آبادی انجام این نوع اقدامات از سوی دولت دوازدهم در بخش اقتصادی را غیرقابل تحمل خواند و اضافه کرد: وجود ارز دو نرخی و بعد از آن تأمین هزینه‌ها از جیب مردم، موجی از نارضایتی عمومی از دولت ایجاد کرد و همۀ این رخدادها در حالی رخ داد که پیشتر تمام ارز صادراتی بدون هیچ مشکلی به شبکۀ مالی کشور تزریق می‌شد.

عضو اتاق بازرگانی خرم‌آباد یادآور شد: روند خوبی در صادرات ایجاد شده بود که انتظار می‌رفت با بهره‌گیری بهتر و گسترده‌تر از منابع و مزیت‌های موجود در کشور و همچنین بکارگیری حداکثری پتانسیل‌های موجود، خیلی زود کشور به اهداف اقتصادی دست پیدا کند اما بعد از گذشت هشت سال، نه‌تنها اهداف مورد نظر محقق نشد که حتی بیشترین فاصله را از آن گرفتیم.

غلامی نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: تبعات نامطلوب همۀ سیاست‌های متخذه از سوی دولت دوازدهم سبب کاهش اشتغال و تولید و در نتیجه به مردم تحمیل شد که دولت سیزدهم باید با اجرای سیاست‌های خرد و کلان و برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه برای توسعه صادرات کشور بکوشد.

وی در پایان تاکید کرد: اجرای سیاست‌های حمایتی توسط سازمان‌ها و ارگان‌های تجاری و مالی مرتبط یکی از راه‌هایی است که نقش بسزایی در افزایش انگیزه بازرگان، تولیدکنندگان و شرکت‌های خدماتی جهت پرداختن به بحث صادرات دارد.

کد خبر 46108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =