تصویب دو میلیارد دلار طرح سرمایه گذاری خارجی

۶۸ طرح سرمایه گذاری خارجی معادل مبلغ دو میلیارد دلار در دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی تصویب شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان سرمایه گذاری خارجی، دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیأت سرمایه گذاری خارجی با حضور اعضای هیأت سرمایه گذاری خارجی در محل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد.

در این نشست  ۶۸ طرح سرمایه گذاری خارجی شامل ۴۲ طرح جدید و ۲۶ مورد دیگر مرتبط با طرح‌های فرعی سرمایه گذاری خارجی اعم از اصلاح مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، تمدید مجوز سرمایه گذاری خارجی، بازپرداخت اقساط و انتقال سود سهام سرمایه‌گذاران خارجی؛ به تصویب رسیده است.

براساس این گزارش، طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی، شامل بخش‌های صنعت، معدن، پتروشیمی، دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل، انرژی و خدمات می باشد که در استان‌های خراسان رضوی، زنجان، کرمان، سمنان، البرز، قم، هرمزگان، فارس، تهران، اردبیل، یزد، آذربایجان غربی، قزوین، بوشهر و سیستان و بلوچستان اجرایی می شود.

گفتنی است، اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی (قائم مقام وزیر امور خارجه، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون ارزی بانک مرکزی و روسای اتاق های بازرگانی و تعاون) هستند و حسب مورد از دستگاه‌های تخصصی ذیربط برای نشست در هیات برای رسیدگی به طرح های مذکور دعوت به عمل آمده است.

کد خبر 46239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =