وزیر کشور: تمام بازارچه‌های مرزی باید فعال شوند

وزیر کشور گفت: همه‌ بازارچه‌های مرزی باید با همکاری که با دولت‌های همسایه داریم، فعال شوند تا شاهد توسعه و پیشرفت مناطق مرزی باشیم.

به گزارش اگزیم نیوز، دکتر احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی زاهدان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم در سیستان و بلوچستان تبادلات مرزی با کشورهای همجوار است دو کشور افغانستان و پاکستان در مرزهای این استان قرار دارند و بازارچه‌های مرزی به این تبادلات مرزی سامان می‌دهند که باید در دستور کار قرار گیرد و آن‌ها را توسعه دهیم.

وی درباره برنامه توسعه سایر زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل و تجارت در سیستان و بلوچستان افزود: منطقه ظرفیت‌های متعددی در حوزه معادن دارد که باید فعال شده و توسعه کشاورزی انجام شود.

وزیر کشور گفت: حمل و نقل یکی از زیرساخت‌های اساسی است که باید توسعه داده شود و حمل و نقل ترکیبی باید در  سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت آن شکل گیرد.

وی گفت: هر کدام از استان‌ها موضوعات خاص و ویژه‌ای دارند و با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده موجود در منطقه می‌توان استان سیستان و بلوچستان را به نقطه خوبی از پیشرفت رساند.

وحیدی با اشاره به معضل حاشیه نشینی بیان کرد: یکی از موضوعات جدی که باید مورد توجه قرار گیرد مساله حاشیه نشینی است و طراحی‌های خوبی صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه در شهر زاهدان اقدامات خوبی در زمینه رفع معضل حاشیه نشینی انجام شده اظهارداشت: ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌هایی که در زاهدان مشمول موضوع حاشیه نشینی می‌شوند تقسیم و برنامه ریزی شده و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰ هزار مسکن ورود کرده که ۵۰۰ مورد در دست اقدام است. 

وزیر کشور تصریح کرد: شهرداری زاهدان اقدامات خوبی در مناطقه حاشیه نشین انجام داده و بودجه‌ای را برای این مساله تامین کرده و کار بسیار خوبی شکل گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه موضوع حاشیه نشینی به کلی باید حل شود گفت: ما متن و حاشیه نداریم، همه متن هستند و آنچه را که به عنوان حاشیه مطرح است را باید در متن بیاوریم. اما نکته این است کسانی که دچار حاشیه نشینی می‌شوند کار و زندگی داشتند و باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانند به محل کار و زندگی خود برگردند و برای کسانی که شرایط برگشت را ندارند امکان زیستشان را فراهم کنیم و در واقع همزمان زمینه بازگشت آن‌ها به خانه و کاشانه اصلی خود را فراهم کنیم. 

وحیدی در پاسخ به این سوال که مهمترین اولویت‌های تعریف شده برای استانداران دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان چیست گفت: مهمترین مساله این استان‌ها پیشرفت، توسعه، رفع محرومیت‌ها و کاستی‌ها و رساندن آنها به سطح خوبی از رفاه برای مردم است. 

احمد وحیدی صبح امروز/ پنجشنبه/ به اتفاق هیات همراه به منظور شرکت در مراسم معارفه و تکریم استاندار سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شد و در بدو ورود مورد استقبال جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

حسین مدرس خیابانی با پیشنهاد وزیر کشور و به استناد مصوبه جلسه مورخ ۲۱-۶-۱۴۰۰ هیأت محترم وزیران، به سمت استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شد.

کد خبر 46270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =