امکان نظارت بر ردیف‌های بودجه وزارتخانه‌ها باید فراهم شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تأکید بر اهمیت نظارت بر برنامه‌های کلان کشور گفت: هر دستگاه وزارتخانه‌ای باید پاسخگوی عملکرد خود بوده و ساختار به گونه‌ای باشد که مدیریت و نظارت به ردیف‌های بودجه امکان‌پذیر باشد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از سازمان برنامه و بودجه کشور، «سیدمسعود میرکاظمی» با اشاره به اینکه وظایف اصلی سازمان، اقتدار ملی است نه اقتدار بودجه‌ای، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید نظارت دقیق و جدی روی کنترل برنامه‌ها در سطح کلان کشور داشته باشد و درگیر مسایل جزیی نشود.

رییس سازمان برنامه بودجه با اشاره به اینکه هر دستگاهی هر امتیازی می‌گیرد باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: مدیریت بر هزینه‌ها نه تنها سرلوحه کارها قرار بگیرد، بلکه مدیریت برنامه‌ها و تامین منابع اولویت اصلی کارها باشد، چرا که در شش ماه گذشته در جذب منابع، عملکردها بسیار ضعیف بوده و استفاده از تنخواه و مولد نکردن دارایی‌ها باعث تورم افسارگسیخته و تحمیل چنین شرایط نامطلوب بر مردم شده است.

رییس سازمان برنامه بودجه، با بیان اینکه همه اذعان دارند ادامه روند فعلی به نفع کشور نیست، گفت: استراتژی سازمان این است از نگاه سطحی و جزیی فاصله بگیرد و افق دید سازمان را براساس نگاه کلان و با اهمیت کشور متمرکز کند.

وی ادامه داد: همه بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان‌ها، پیشنهادات، چالش و راهکارها خود را در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را مطرح کنند تا با نگاه کارشناسی و علمی به جمع بندی نهایی برسیم.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه تاکنون کسی متولی بهره وری نبوده است، اظهار داشت: روی بنگاه‌های کوچک سرمایه گذاری شده ولی منجر به تولید و رشد ملی نشده است، چرا که بهره وری را مورد توجه قرار نداده‌اند.

ششمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که به‌صورت آنلاین شرکت کرده بودند، برگزار شد. در این جلسه، گزارش‌هایی از ردیف‌های بودجه‌ای، نحوه تخصیص‌ها و ... ارایه شد.

کد خبر 46336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =