رشد ۶.۴ درصدی تامین برق در کشور

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: باوجود محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق‌آبی، تامین برق در نیمه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶.۴ درصدی داشته است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: در نیمه اول امسال تقاضای انرژی برق ۱۰.۹۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد از این میزان تقاضا توسط نیروگاه‌های داخل کشور و یک درصد از طریق واردات برق تامین شده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: امسال به دلیل کم بارشی و کاهش حجم مخازن آب نیروگاه‌های برق‌آبی، این نیروگاه‌ها به میزان ۵ هزار و ۶۹۱ گیگاوات ساعت کمتر از سال گذشته انرژی تولید کرده‌اند که معادل ۳۹ درصد کاهش تولید این بخش بوده است.

رجبی مشهدی افزود: باوجود محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق‌آبی، تامین برق در نیمه اول سال نسبت به سال گذشته رشد ۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: چنانچه مشترکان پرمصرف خانگی با کاهش مصرف یا نصب مولد خورشیدی کوچک بخشی از برق خود را تامین می‌کردند، جزو مشترکان خوش مصرف قرار می‌گرفتند و هیچ خاموشی به سایر مشترکان خانگی اعمال نمی‌شد و نیازی به اعمال محدودیت صنایع نیز نبود.

آمارهای رسمی منتشره نشان می‌دهد تعداد مشترکان برق ایران که پارسال ۳۷ میلیون و ۶۵۱ مشترک بودند با رشد ۳۴۷ هزارنفری تا پایان تیرماه به رقم ۳۷ میلیون و ۹۹۸ هزار رسید که البته تا پایان امسال شمار آنها افزایش بیشتری می یابد.

از میان تعداد کل مشترکان، ۳۰ میلیون و ۳۹۱ هزار مشترک خانگی هستند و نسبت به پارسال که ۳۰ میلیون و ۱۸۱ هزار بودند با رشد ۲۱۰ هزار نفری روبرو شده‌اند.

مشترکان عمومی صنعت برق نیز که پارسال یک میلیون و ۷۸۹ هزار مشترک بود تا پایان تیرماه امسال با رشد ۴۹ هزار عددی به یک میلیون ۸۳۸ هزار مشترک افزایش یافت.

بخش کشاورزی کشورمان پارسال ۴۸۱ هزار مشترک برق داشت که این عدد با رشد ۹ هزار عددی تا پایان تیرماه به ۴۹۰ هزار مشترک رسید.

کد خبر 46338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =