پیگیری تکمیل فرآیندها در سامانه جامع تجارت برای کالاهای هدف

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: جهت تسریع ثبت اطلاعات تولید و توزیع در سامانه‌های تجارت و انبار تمام حوزه‌های مرتبط این سازمان عرضه‌کننده کالاهای پتروشیمی، روغن موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودر شوینده، پوشک خردسال، شیر خشک صنعتی و مقاطع فولادی آغاز به کار کرده‌اند.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «عباس تابش» اظهار داشت: بخشی از کالاهای پتروشیمی مشمول ثبت اطلاعات سامانه جامع تجارت خواهند شد که دارای گریدهای عرضه شده در بورس (حدود۳۰۰ قلم) هستند.

معاون وزیر صنعت معدن تجارت با تاکید بر تسریع در انجام امور، خاطرنشان کرد: اطلاعات تولیدکنندگان و توزیع کنندگان و فعالان حقیقی یا حقوقی در زمینه روغن موتور تصفیه اول، مقاطع فولادی و لوازم خانگی و پودرشوینده، چنانکه مصوب شده است از طرف متولیان موضوعی مانند بورس یا انجمن های مرتبط به سازمان حمایت  ارسال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به غیرفعال بودن سامانه مجوز جهاد کشاورزی، در صورت نیاز مجوز موقت توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر تا فرایند ثبت نام فعالان تجاری در سامانه تکمیل و اولین مرحله از اسناد تجاری شیرخشک صنعتی طی هفته آینده در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

سامانه جامع تجارت از مردادماه سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در بخش های مختلف با فرآیند ثبت سفارش چند گروه کالایی به‌طور رسمی آغاز کرد و به صورت مرحله ای، ثبت سفارش کالاها به این سامانه و بخش تجارت فرامرزی منتقل شد، این فرآیند به نحوی بود که در پایان سال ۱۳۹۶ تمام تعرفه‌های ثبت سفارش به سامانه جامع تجارت انتقال یافته بود.

سامانه جامع تجارت برای تسهیل‌کردن فرآیند امور بازرگانی راه‌اندازی شد، زیرا بوروکراسی سابق اداری نمی توانست بیش از این پاسخگوی دنیای مدرن تجارت جهانی باشد.

کد خبر 46360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =