کاهش ۶۰ درصدی تخلفات قماربازی در حوزه کارت به کارت

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی فعالیت‌های قماربازی را به طور هوشمند رصد می‌کند و تاکنون تخلف در حوزه کارت به کارت ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «مهرداد محرمیان» در نشست خبری با موضوع اقدام های بانک مرکزی برای مقابله با قمار در محل بانک مرکزی، اظهار داشت: اقدام‌های بانک مرکزی در این موضوع بر سه پایه استوار است.

وی افزود: نخستین استراتژی ما نظارت هوشمند است و قماربازان و فعالان در این بخش باید بدانند که فعالیت‌های آنها رصد می‌شود و چنانچه فعالیت آنها جزیی باشد پیامک هشدار دریافت می‌کنند و چنانچه به قمار اعتیاد داشته باشند و فعالیت مداوم داشته باشند، پیامک‌های اخطار دریافت می‌کنند.

معاون فناوری نوین بانک مرکزی تاکید کرد: براساس آخرین آمار افرادی که فعالیت مداومی در شبکه‌های شرط‌بندی داشتند و پیامک اخطار دریافت کردند ۷۵ درصد از این افراد پس از دریافت پیامک و اطلاع از رصد آنها توسط بانک مرکزی دیگر در این زمینه فعالیت نکردند.

وی استراتژی دوم بانک مرکزی در برخورد با قماربازی را مشارکت دانست و گفت: زیست بوم قمار به صورت لایه لایه و مشارکت افراد انجام می‌شود و براین اساس تصمیم گرفتیم ما نیز با نهادهای مختلف برای مقابله با این موضوع مشارکت و بنابراین مثلث دادستانی، بانک مرکزی و پلیس فتا با هم همکاری کنیم.

محرمیان اظهار داشت: اقدام آگاهی رسانی، تشویقی و تنبیهی استراتژی سوم بانک مرکزی برای مقابله با قماربازی است و در سال ۹۸ وقتی با درگاه‌های اینترنتی متخلف را جریمه کردیم ظرف مدت کوتاهی این فعالیت‌های غیرقانونی متوقف شد.

وی افزود: بسیاری از فعالیت‌های قماربازی با روش کارت به کارت انجام می‌شود که با برخوردهای انجام شده از آبان سال ۹۸ براساس آمار موجود ۶۰ درصد فعالیت‌ها کاهش یافته است.

کد خبر 46395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =