رشد ۲هزار و ۶۰۰ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس تهران که در ساعت نخست از آغاز فعالیت امروز(یکشنبه)خود تا هفت هزار واحد رشد را به ثبت رسانده بود، با افزایشی ۲هزار و ۶۰۱ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز برخلاف روز گذشته شاخص کل بورس تهران نوسانی بود به نحوی که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با ۲ هزار و ۶۰۱ واحد رشد به یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد رسید. این در حالی است که در یک ساعت نخست این شاخص تا یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۲۵۱ واحد افزایش یافته بود.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم با ۶۴۹ واحد رشد، ۳۵۵ هزار و ۷۰۰ واحد شد.

با این حال شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن منفی بودند و به ترتیب با یک هزار و ۹۸۸ واحد افت و یک هزار و ۲۵۴ واحد کاهش به ۴۲۰ هزار و ۹۵۴ واحد و ۲۶۵ هزار و ۶۲۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با ۲هزار و ۲۱ واحد افزایش، شاخص بازار اول با ۴هزار و ۴۳۵ واحد رشد و شاخص بازار دوم هم با ۲هزار و ۶۲۳ واحد کاهش به ترتیب یک میلیون و ۸۳۶ هزار و ۶۷۸ واحد، یک میلیون و ۶۰ هزار و ۹۵۷ واحد و ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۰۸ واحد شدند.

شاخص کل فرابورس هم افتی ۵۱ واحدی داشت و به ۲۰ هزار و ۸۰۶ واحد رسید.

امروز و در بازار بورس تهران ۵ میلیارد و ۵۸۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۴ هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان در یک میلیون و ۹۸ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۲ میلیارد و ۷۸۷ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۷۶۴ میلیارد تومان در ۶۶۶ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۲ هزار واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای پارسان، فملی، وغدیر، رمپنا، فارس و شبندر و بیشترین تاثیر منفی نیز متعلق به شستا بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم کیمیاتک، فسبزوار، شبندر، برکت، شتران، فملی و شپنا بودند.

کد خبر 46530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =