۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
رشد ۷۲۳ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز(سه شنبه) بازار سرمایه با ۷۳۲ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۴۶ واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، بازار بورس تهران روزی نوسانی را پشت سر گذاشت به نحوی که در ساعاتی از روز شاخص کل تا یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۹۰۶ واحد نیز بالا رفت اما در نهایت در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۴۶ واحدی آرام گرفت.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۱۸۲ واحد رشد داشت و ۳۵۵ هزار و ۸۸۶ واحد شد.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن منفی بودند و به ترتیب با یک هزار و ۴۰۹ واحد و ۸۸۹ واحد کاهش، به ۴۱۹ هزار و ۵۵۰ واحد و ۲۶۴ هزار و ۷۳۶ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با ۹۶۶ واحد افت، شاخص بازار اول با ۳هزار و ۱۴۰ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۶هزار و ۶۱۷ واحد کاهش به ترتیب یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۷۰۲ واحد، یک ملیون و ۶۴ هزار و ۶۳ واحد و ۲ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۳۵۱ واحد شدند.

در پایان معاملات امروز با این حال شاخص کل فرابورس رشدی ۵۳ واحدی داشت و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۸۵۹ واحدی ایستاد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۵۲۴ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۴هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان در یک میلیون و ۳۷۴ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس نیز ۲ میلیارد و ۶۰۷ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۸۲ میلیارد تومان در ۷۲۴ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۷۳۰ واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای پارسان، شبندر، وغدیر، شیراز، شتران و شپدیس و بیشترین تاثیر منفی نیز مربوط به نماد فولاد بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم کیمیاتک، فسبزوار، شبندر، شستا، شتران، شپنا و فملی بودند.

کد خبر 46579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =