تجارت غلات بین ایران و روسیه سامان می یابد

براساس تصمیم اتحادیه غلات روسیه، از این پس تولید کننده های معتبر غلات این کشوربطور مستقیم با واردکنندگان ایرانی ارتباط برقرار می کنند و این عرصه تجاری سر و سامان بیشتری خواهد یافت.

به گزارش اگزیم نیوز از مسکو، برهمین اساس تفاهم نامه ای بین رئیس اتحادیه غلات روسیه و نماینده این اتحادیه در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه امضا شد که براساس آن واردکنندگان و تشکل های ایران می توانند مستقیما از طریق نمایندگی اتحادیه غلات روسیه در ایران در خواست ها و هرگونه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

این تفاهم نامه به دنبال سفر رئیس اتحادیه غلات روسیه به ایران برای بازدید از نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تیرماه سالجاری و پیگیری های بعد از آن بین آرکادی زلوچیفسکی رئیس اتحادیه غلات روسیه و  «علیرضا جعفری» نماینده این اتحادیه در  جمهوری اسلامی ایران که ریاست ستاد برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا را نیز به عهده دارد، امضا شد.

ایران دومین خریدار غلات روسیه

رئیس اتحادیه غلات روسیه در آیین امضای این تفاهم نامه خاطر نشان کرد که ایران  دومین خریدار بزرگ غلات از روسیه شده است. 

زلوچیفسکی با بیان اینکه مصر چندین سال در مکان نخست خرید غلات روسیه قرار داشت، اظهار کرد: امسال ترکیه ازنظر حجم خرید غلات در مکان نخست خریداران غلات روسیه قرار گرفت.

وی افزود: پس از ترکیه هم ایران در مکان دوم خرید غلات از روسیه قرار گرفته که ما را شگفت زده کرده است. 

علیرضا جعفری نماینده رسمی اتحادیه غلات روسیه در ایران نیز گفت: ما امیدواریم ایران در خرید غلات از روسیه در مکان نخست قرار گیرد. هر قدر که رابطه تجاری توسعه پیدا کند به نفع مردم ایران و روسیه است.
  
اهمیت این تفاهمنامه

جعفری می گوید: براساس این تفاهم نامه ،برای خرید غلات در خواست ها مستقیما به اتحادیه ارسال و اتحادیه نیز آن را برای تولیدکنندگان خود ارسال خواهد کردکه این امر باعث خواهد شد تا بهترین قیمت و پایین ترین قیمت غلات به طرف خریدار و واردکننده ایرانی اعلام شود.
او تصریح کرد :واردکنندگان و تشکل های ایران میتوانند مستقیما از طریق نمایندگی اتحادیه غلات روسیه در ایران در خواست ها و هرگونه اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایند.

خبرخوب: افزایش صادرات ایران به روسیه و بالعکس

جعفری تصریح کرد: افزایش صادرات ایران به روسیه و روسیه به ایران خبرهای بسیار خوب آینده است.

وی در مورد افزایش مبادلات تجاری و همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه گفت که یکی از علت های این افزایش، توافقنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا است. 

وی با بیان اینکه دو سال از زمان امضای توافقنامه تعرفه های ترجیحی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا می گذرد گفت: باتوجه به اینکه توافقنامه آزمایشی است در پایان اعتبار آن ایران به عضویت این اتحادیه درخواهد آمد.

دستیار امور ایران رئیس اتحادیه غلات روسیه با اشاره به آغاز روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای در اجلاس اخیر سران این سازمان در دوشنبه گفت: این امر بر مبادلات بازرگانی ما تاثیر مثبت می گذارد.. 

جعفری با قدردانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت که تمامی اعضای سفارت کشورمان در روسیه در تلاش برای توسعه روابط اقتصادی با روسیه هستند.

به گفته جعفری، نمایشگاه دوم اختصاصی اوراسیا با مشارکت شرکت های بیشتری از اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار خواهد شد.

اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تاریخ ۱۸الی ۲۱ تیرماه ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی تهران، با حضور ایران، روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و اقتصادی و با حضور مقامات بخش های دولتی و خصوصی ایران و کشورهای عضو برگزار شد.

کد خبر 46587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =