سیاست‌های تسهیل صادرات و مدیریت واردات ابلاغ شد

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست‌های تسهیل صادرات و مدیریت واردات در ۲۶ ماده امروز از سوی دولت ابلاغ شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، «مهدی نیازی»در آیین بازگشایی مجازی پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی که با حضور «علیرضا پیمان پاک» رییس کل سازمان توسعه تجارت و «رضا فاطمی امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سیاست های جهشی دولت، برنامه های طولانی مدتی در دستور کار قرار گرفته است و وزارت صنعت دو اقدام اساسی شامل ساماندهی فعالیت‌ها در حوزه اقتصادی با هدفگذاری کمی و کیفی و رفع موانع صادرات را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: مذاکراتی در سطح دولت به صورت چند جانبه انجام شده است که حاصل آن مصوبه‌ای در قالب توسعه صادرات و مدیریت واردات در ۲۶ ماده شد.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در حوزه صادرات این بسته ۱۰ موضوع مورد توجه قرار گرفت که شامل مشوق‌ها و رفع موانع می شود، خاطرنشان کرد: بازگشت ارز حاصل از صادرات، بازگشت بدون قید و شرط مالیات بر ارزش افزوده بدون محدودیت، پیش بینی رویه‌های رفع تعهد ارزی عراق، افغانستان و پاکستان، رفع محدودیت‌های سقف و سابقه برای صادرکنندگانی که اقدام به واردات مواد اولیه کنند، پیش بینی زیرساخت‌های مجاز برای صادرات در گمرک، تعیین تکلیف رویه تجارت مرز، توسعه پیمان‌های منطقه‌ای و مشوق‌های صادراتی از جمله موارد آن است.

نیازی با تاکید بر اینکه در این بسته به گسترش رویه‌های تجاری به ویژه تهاتر نفت و کالای غیرنفتی پرداخته شده است، تاکید کرد: در حوزه واردات هم تسهیل رویه‌های وارداتی برای مواد اولیه بدون محدودیت سقف و سابقه برای صادرکننده، حذف مجوزهای فیزیکی برای رویه‌های تجاری تا پایان سال، پیش بینی رویه اعتباری برای واردات مواد اولیه و واسطه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون وزیر صنعت، بانک مرکزی نیز مکلف شده است در تخصیص و تأمین ارز و تسهیلات اقدامات را انجام دهد.

کد خبر 46685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =