استاندار: ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران افغان در سیستان و بلوچستان وجوددارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان برای سرمایه گذاران افغان وجود دارد و این افراد می‌توانند در حوزه‌های پشت صنعت نیز سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش اگزیم نیوز، حسین مدرس‌خیابانی روز دوشنبه در نشست با مدیران حوزه اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اولویت مهم استان جذب سرمایه‌گذار و ترغیب و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری است.
وی ادامه داد: بزرگترین ماموریت اداره کل اقتصاد و دارایی، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای عبور از موانع و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری و کوتاه کردن مسیر صدور مجوزهاست.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرمایه‌گذار باید بداند که به کجا مراجعه کند و در کوتاه‌ترین زمان مجوزهای لازم صادر شود، افزود: با استقرار باجه و حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله حوزه‌های امنیتی و عمرانی در محل مرکز جذب سرمایه‌گذاری زمینه تسهیل امر سرمایه‌گذاری فراهم شود.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در عین محرومیت دارای خیلی از مزیت‌های دست‌نخورده از جمله فرصت مرز و مبادلات تجاری است که در بسیاری از استان‌ها این فرصت وجود ندارد.
مدرس خیابانی با اشاره به ظرفیت معادن سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: استان به لحاظ ذخایر آنتیموان رتبه اول، ذخایر طلا رتبه دوم و منیزیوم جایگاه سوم را دارد اما آنچه مشهود است این ذخایر هنوز در زیر زمین هستند و در عین اینکه مجوزهای اکتشاف و استخراج صادر شده اما مستلزم حضور سرمایه‌گذار و آغاز عملیات اجرایی است.
وی تصریح کرد: فعالیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری را برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ضروری است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سرمایه‌داران بومی زیادی نیز از خود استان وجود دارند که در مناطق دیگر همچون دبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که باید از این افراد در استان خودشان استفاده و شرایط را برای جذب آنان و سرمایه گذاری در استان هموار کنیم.
وی در خصوص وجود برخی مشکلات برای سرمایه‌گذاران افغان بیان کرد: می‌توان با صدور کارت هویتی سرمایه‌گذار و تسهیل در حوزه ویزا و مباحث گمرکی شرایط بهتری برای حضور این افراد در سطح استان فراهم کنیم.

کد خبر 46938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =