اختصاص ۶۵۰ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا و توزیع واکسن در جهان

رئیس کل بانک مرکزی ایران از اختصاص ۶۵۰ میلیارد دلار اعتبار صندوق بین المللی پول برای مقابله با کرونا و توزیع واکسن در جهان خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی صالح آبادی بعد از نشست ویدئو کنفرانسی روسای بانک مرکزی و وزرای دارایی کشورهای عضو جی ۲۴ گفت: جلسه امروز بعد از ۳۱ سال به ریاست بانک مرکزی ایران و باحضور روسای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برگزار و مقرر شد صندوق بین المللی پول در چارچوب مشخصی ۶۵۰ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا و کمک به توزیع واکسن در سطح دنیا با نرخ های سود پایین و بازپرداخت طولانی مدت اختصاص دهد که کشورهای ضعیف و درحال توسعه بتوانند از این منابع برای مقابله با کرونا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این جلسه کشورها و نهادهای مختلف عضو نظرات خود را بیان کردند، افزود: دراین جلسه همه کشورها متعهد شدند میزان واکسیناسیون شهروندان خود را تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۴۰ درصد، و تا نیمه سال ۲۰۲۲ به ۶۰ درصد، و همچنین پایان سال ۲۰۲۲ به ۷۰ درصد افزایش دهند.

رئیس کل بانک مرکزی تقویت اقتصاد کشورهای آسیب دیده از کرونا با کمک منابع صندوق بین المللی پول را از دیگر مصوبات روسای بانک مرکزی و وزرای دارایی کشورهای عضو جی۲۴ خواند و گفت: امیدواریم باتصمیم های امروز کشورهای درحال توسعه و ضعیف تر بتواند اوضاع خود را بهبود دهند.

صالح آبادی با بیان اینکه پنج میلیارد دلاری که صندوق بین المللی پول از گذشته قرار بود به ایران بدهد، با کارشکنی های امریکا به نتیجه نرسید، گفت: خوشبختانه باوجود همه کارشکنی های آمریکا، امروز سطح واکسیناسیون در ایران به مرحله خوبی رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه بانک مرکزی پیگیر حل مشکلات تحریم است، افزود: بانک مرکزی در جلسه خصوصی که با مدیران صندوق بین المللی پول دارد، پیگیر رفع تحریم هاست.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: نشست گروه ۲۴ با ۲۸ عضو رسمی از روسای بانک های مرکزی و وزرای دارایی کشورهای مختلف، ۱۱ سازمان بین المللی از جمله اوپک و ۴ کشور ناظر از سه قاره آسیا، آمریکای لاتین و افریقا، با هدف بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای عضو به ریاست ایران برگزار و در پایان، ریاست نشست بعدی گروه جی ۲۴ به کشور گواتمالا واگذار شد.

کد خبر 46952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =