راه تجارتِ دریایی در دوران تحریم گشوده ماند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تجارت دریایی ایران در دوران تحریم متوقف نشد اما در انتظار هستیم تا با رفع تحریم ها شرایط تجارت دریایی و اقتصاد کشور مطلوب تر شود.

به گزارش اگزیم نیوز، «جلیل اسلامی» عصر امروز سه شنبه در مراسم جهانی روز دریانوردی افزود: سازمان بنادر چهار موضوع راهبردی را برای آینده بخش دریایی در دستور کار قرار داده است که این چهار راهبرد توسعه و به روز آوری ناوگان دریایی، افزایش و کنترل ایمنی دریانوردی، کمک به رفع مشکلات و چالش های ناوگان ملی و ارتقای کیفی وکمی آموزش دریانوردان هستند.

وی به موضوع«نجات دریا» اشاره کرد و گفت: هرساله بیش از هزار نفر در عملیات نجات دریایی از مرگ و آسیب نجات پیدا می کنند و برای تشویق دریانوردان  مدلی را به عنوان جایزه ملی شجاعت طراحی کردیم که بعد از نظر نهایی دستگاه‌های مربوطه به اجرا در خواهد آمد.

به گفته اسلامی در این مدل فردی که با همت خود باعث شده است که افراد در عملیات نجات زنده بمانند و به امنیت دریایی کمک کرده است مورد قدردانی قرار می گیرد.

اسلامی به شرایط تحریم و کرونا و سختی فعالیت دریانوردان اشاره کرد و ادامه داد: درحال مدیریت دو شرایط ویژه در دریاها هستیم، یکی مدیریت کرونا و دیگری مدیریت تحریم ظالمانه؛ ۸۰ درصد حمل کالا از طریق تجارت دریایی انجام می شود و به همین دلیل همواره دریاها محلی برای تحریم ظالمانه است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد که تجارت دریایی ایران در دوران تحریم متوقف نشد و ادامه داد: راه تجارت دریایی در دوران تحریم گشوده ماند اما با رفع تحریم ها شرایط تجارت دریایی و اقتصاد کشور مطلوب شود.

وی با اشاره به موضوع کرونا، گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا، اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفت که شامل ارسال دستور العمل‌ها و کنوانسیون‌های مربوط به مقابله با کووید ۱۹ و اسناد الزام آور نهادهای بین المللی و تمدید تمامی گواهینامه‌های دریانوردان و اسناد مرتبط و نیز تایید یا به تعویق انداختن بازرسی‌های قانونی شناورهای تحت پرچم است. ۸۵ هزار دریانورد نیز واکسینه شدند که این کار قبل از رسیدن به نوبت آنها و با تلاش سازمان بنادر انجام شد.

از سال ۱۳۶۵ تاکنون مراسم روز جهانی دریانوردی با هدف تکریم مقام دریانورد برگزار می شود.

کد خبر 46974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =