پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول برای نفت ۶۶ دلاری در سال ۲۰۲۱

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۶۰ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود و به ۶۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه برسد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، صندوق بین‌المللی پول در واقع پیش بینی که بازار نفت افزایش قیمت نفت در ماه ژوییه را تا پایان سال (دی ماه ۱۴۰۰) حفظ کند.

تحلیلگران صندوق بین‌المللی پول پیش بینی می کنند میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ به ۶۴ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه می رسد و از نظر واقعی در میان مدت بدون تغییر خواهد ماند. این نهاد اعلام کرد میانگین قیمت نفت در سال میلادی جاری ۵۹ درصد بالاتر از میانگین قیمت ۴۱ دلار و ۲۹ سنت در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

با این حال تحلیلگران صندوق بین‌المللی پول بر این باورند که در بلندمدت قیمت های نفت کاهش پیدا می کند و در سال ۲۰۲۶ به ۵۶ دلار و ۳۰ سنت می رسد.

طبق گزارش صندوق، عواملی که در کوتاه مدت به رشد قیمت های نفت کمک می کنند، شامل کاهش سطح تولید جهانی به دلیل افت سرمایه گذاری در یک سال گذشته و ادامه محدودیت عرضه از سوی اوپک پلاس است. عواملی که می توانند باعث کاهش قیمت ها شوند، شیوع گسترده واریانت جدید ویروس کرونا و سطح تولید بالاتر از سوی ایران، لیبی و ونزوئلا و همچنین افزایش تولید نفت شیل در آمریکا خواهد بود.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، صندوق بین‌المللی پول به جهش قیمت های گاز در سال ۲۰۲۱ هم اشاره کرد. به گفته کارشناسان صندوق، رشد قیمتهای نفت به افزایش تقاضا برای زغال سنگ منجر می شود. با این حال در بلندمدت این گاز طبیعی خواهد بود که به دلیل برنامه های کاهش آلایندگی گازهای گلخانه ای، با تقاضای بالایی روبرو می شود.

کد خبر 46981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =