نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر راه کشور ۶۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد، گفت: برای اینکه این راه‌ها را با کیفیت مطلوب نگهداری و تحویل نسل آینده بدهیم در مجموع به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش اگزیم نیوز؛ «داریوش امانی» روز چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پل گروس شهرستان صحنه که در روستای علی‌آباد گروس با حضور استاندار کرمانشاه و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: از این مبلغ در ۶ ماه اول امسال چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به استان‌ها تخصیص داده شده که تا پایان سال به هفت هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی مبلغ هزینه شده برای نگهداری راه‌ها در سال گذشته را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و توضیح داد: امروز براساس استانداردهای جهانی باید حدود ۶ درصد قیمت روز راه‌ها صرف نگهداری آن شود و لازم به ذکر است که ارزش راه‌های کشور تا به امروز به یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

سیل سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور خسارت به بار آورد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وقوع سیل در سال های ۹۸ و ۹۹ و کمبود اعتبار و بودجه سازمان راهداری گفت: سیل در چند استان کشور از جمله کرمانشاه در آن زمان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد که از این مبلغ سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را متقبل شد و با تشکیل قرارگاه سیلی که تشکیل شد توانستیم چند ماه گذشته همه پروژه های مربوط به سیل را جمع‌بندی کنیم.

امانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راهداری در کشور گفت: سالانه حدود ۳۵ نفر از راهداران کشور در جاده‌ها و حین ماموریت جان خودشان را از دست می‌دهند و این در حالی است که پرسنل راهداری با مشکلات عدیده معیشتی مواجه هستند و برخی از آنها سه ماه حقوق نگرفتند که باید بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همدلی و همراهی مردم و مسئولان و تسکین آلام مردم در زمان بحران را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: راهدارخانه بیستون برای بازسازی، پایداری و دِمونتاژ کردن پل های غرب کشور انتخاب شده است که علاوه بر ارائه خدمات به کرمانشاه می تواند برای غرب کشور هم مفید باشد که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

وی هدف تحریم‌های ظالمانه دشمن را زمین‌گیر کردن صادرات دانست و گفت: سال گذشته از طریق ۲۳ مرز رسمی در کشور توانستیم حدود ۵۰۲ میلیون تن کالا را صادر کنیم که افزایش ۱۰ درصدی را شاهد بودیم و از طریق همین مرزها سیاست تحریمی دشمن هم با شکست مواجه شد.

پل گروس شهرستان صحنه با ۲۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید

پل «گروس» روستای علی‌آباد گروس در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان صحنه که راه ارتباطی ۲۶ روستا را در ۲ طرف رودخانه به هم وصل می‌کند، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه با ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در این مراسم گفت: این پل دارای ۲ دهانه ۳۹ متری با یک پایه میانی و عرشه فلزی طراحی شده و در جریان احداث، خاکریز انحرافی آب به طول ۱۶۵ متر انجام شده است.

«فریبرز کرمی» افزود: همچنین حفاری ۲ عدد شمع به طول تجمیعی ۳۵۵ متر، خاکبرداری به حجم ۵۵ هزار متر مکعب، خاک‌ریزی به حجم ۲۵ هزار متر مکعب و احداث واریانت مسیر به طول ۳۵۰ متر از دیگر اقدامات انجام شده برای تکمیل پل گروس بوده است.

وی اظهار داشت: طول پل قدیمی که روی رودخانه گاماسیاب واقع شده و در سال ۱۳۵۸ ساخته شده است، ۴۰ متر بوده است که در اثر سیل شدید بهار سال ۹۸ فرو ریخت و پس از تخریب با تلاش شبانه‌روزی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به پایدارسازی بخشی از آن اقدام شد.

شهرستان صحنه با ۷۷ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

کد خبر 47000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =