اصلاح یک هزار و ۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران که روز گذشته جهشی ۴۰ هزار واحدی را به ثبت رسانده بود، امروز (یکشنبه)با یک هزار و ۳۹۸ واحد افت به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با یک هزار و ۳۹۸ واحد افت (معادل ۰.۱۰ درصد) به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۷ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۳۴۹ واحد کاهش داشت و ۳۵۸ هزار و ۴۶۸ واحد شد.

شاخص کل هم وزن با ۳هزار و ۸۶۸ واحد ریزش به ۳۹۸ هزار و ۳۰۲ واحد رسید تا بار دیگر کانال ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داده باشد.

شاخص قیمت هم وزن نیز با ۲هزار و ۴۴۰ واحد افت، ۲۵۱ هزار و ۲۵۶ واحد شد.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص آزاد شناور با ۲هزار و ۴۲۰ واحد افت، شاخص بازار اول با ۳۹۸ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۷هزار و ۲۳۷ واحد کاهش به ترتیب به یک میلیون و ۸۳۱هزار و ۵۶ واحد، یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۴۳ واحد و ۲ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۷۹۴ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز اصلاحی ۱۴۲ واحدی داشت و در پایان معاملات در ارتفاع ۲۰ هزار و ۴۱۳ واحدی قرار گرفت.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۴هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان در ۵۷۵ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس نیز ۳ میلیارد و ۳۷ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۲هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان در ۳۸۱ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در اصلاح یک هزار و ۳۰۰ واحد شاخص کل بورس مربوط به نمادهای شپنا، حکشتی و خودرو و بیشترین تاثیر مثبت نیز مربوط به نمادهای فملی، شستا، شپدیس و نوری بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم شستا، شپنا، فملی، فسبزوار، کیمیاتک، فولاد و شبندر بودند.

کد خبر 47102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =