ایران و عراق در زمینه بیمه همکاری می‌کنند

رییس کل بیمه مرکزی ایران در دیدار با همتای عراقی خود بر توسعه همکاری‌های بیمه‌ای بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در دیدار با همتای عراقی خود گفت: ۱۶ میلیارد دلار حق بیمه تولیدی در ایران نشان از توانمندی صنعت بیمه کشور است که با تقویت زیرساخت‌های دیجیتالی و تعامل با کشورهای منطقه افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: بار اصلی صنعت بیمه در کشور بر شانه بخش خصوصی است و حاکمیت تلاش می کند سهم فعالیت خود را در بخش بیمه‌های اتکایی کاهش دهد که این امر با تقویت شرکت‌های تخصصی بیمه اتکایی قابل دستیابی خواهد بود.

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به ضریب بالای خسارت در بخش شخص ثالث از این رشته به عنوان پنجره آشنایی و ورود بیمه گذاران به صنعت بیمه یاد کرد و افزود: دریافت بیمه نامه شخص ثالث در ایران اجباری است و همین مساله می تواند زمینه های لازم را برای عرضه محصولات متنوع بیمه ای را فراهم کند.

رییس کل بیمه مرکزی درباره خدمات الکترونیکی صنعت بیمه گفت: این صنعت در زمینه حذف بیمه نامه‌های کاغذی، گام‌های بلندی را برداشته و با توجه به حرکت جدی پلیس در خصوص تهیه کروکی الکترونیک، پرداخت خسارت به صورت آنلاین، امکان پذیر خواهد بود.

همچنین در این دیدار «اسراء صالح داوود» رییس بیمه مرکزی عراق ضریب نفوذ بیمه در عراق را کمتر از یک درصد اعلام کرد و حمایت و همکاری صنعت بیمه ایران را برای بهبود وضعیت بیمه ای خواستار شد.

وی با اشاره به قدمت صد ساله صنعت بیمه در عراق آمادگی کشور متبوع خود را برای افزایش سطح تعاملات بیمه ای اعلام کرد.

همچنین در پایان این دیدار روسای بیمه مرکزی ایران و عراق بر ضرورت توسعه همکاری ها به خصوص در حوزه بیمه های حوادث، درمان، مسافرتی و حمل و نقل دریایی تاکید کردند.

در ادامه دیدار هیات بلندپایه عراقی با مدیرکل مجتمع تخصصی نفت وگاز و پتروشیمی بیمه ایران دیدار کردند.

«علیرضا آموزگار» در این دیدار آمادگی مجموعه صنعت و شرکت سهامی بیمه ایران برای همکاری با نهاد نظار بیمه عراق اعلام کرد.

در ادامه رییس بیمه مرکزی عراق اظهار داشت: صنعت بیمه عراق با توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به همکاری‌های گسترده منطقه‌ای نیاز ویژه‌ای دارد و تعامل با صنعت بیمه ایران از مهمترین هدفگذاری های نهاد ناظر بیمه ای عراق است.

اسراء صالح داوود از فعالیت ۴۰ شرکت بیمه در عراق خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ شرکت بیمه‌ای بار عمده پوشش ریسک‌های کوچک و بزرگ کشور را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: دولت عراق، سیاست تقویت بخش خصوصی را در پیش گرفته و در کنار تاسیس شرکت‌های جدید از حضور و فعالیت شرکت‌های همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

رییس بیمه مرکزی عراق توسعه صنعت بیمه را در گرو شکوفایی اقتصادی ارزیابی کرد و افزود: دو کشور ایران و عراق با برنامه ریزی دقیق و مشترک باید به گونه‌ای عمل کنند که محصولات بیمه‌ای به یکی از اولویت‌های سبد معیشتی مردم تبدیل شود.

کد خبر 47218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =