منطقه آزاد تجاری اردبیل کمتر از یکی ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در دولت، مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت مراحل قانونی خود را طی کرده و می‌بایست در کمتر از یکی ۲ ماه آینده فعالیت خود را رسما آغاز کند.

به گزارش اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی روز جمعه در جلسه شورای اداری بیله‌سوار مغان افزود: نقشه‌های این منطقه احتمالا در دولت قبلی تایید شده ولی هنوز به دست ما نرسیده و من از آقای سعید محمد در روزهای آتی پیگیر مساله می‌شوم.

وی بیان کرد: با عملیاتی شدن راه‌اندای منطقه آزاد اردبیل، هیات مدیره توانا و متخصص برای آن انتخاب شده و باقی مانده مسائل نیز به سرعت حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به طرح برخی موارد و مشکلات جزیی در این جلسه از سوی مسئولان شهرستان بیله‌سوار، گفت: با رویکرد تمرکز زدایی و تقویت مدیریت منطقه‌ای بسیاری از مسائل قابل حل است و باید در کشور به این سمت حرکت کنیم که به جای حل مشکلات در تهران ، مدیران منطقه‌ای خود تصمیم‌گیر بوده ومشکلات را رفع کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از نیازمندی‌ها و تصمیم‌های منطقه‌ای با افزایش قدرت مدیریت منطقه‌ای قابل حل است، باید قدرت تصمیم‌گیری برای صرف بخشی از درآمدهای منطقه در قالب سرفصل‌های مشخص در اختیار مدیران قرار بگیرد. 

خاندوزی اظهار داشت: باید نوع نگاه برای اداره کشور را  تغییر دهیم، بسیاری از تصمیم‌ها با افزایش قدرت مدیریت منطقه‌ای قابل حل و فصل است، بخش‌هایی از درآمد منطقه باید در اختیار مدیران قرار بگیرد، مدیران منطقه‌ای برای هر چیز نباید منتظر پایتخت باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: نظام مدیریت بسیار متمرکز فعلی موجب شده که مدیران منطقه‌ای خود را در زنجیر حس کرده و از آن نارضی باشند و در بودجه ۱۴۰۱ باید بدنبال تغییر در این روند باشیم.

خاندوزی گفت: در این نظام هر چه مناطق چابک‌تر عمل کرده و درآمدهای منطقه‌ای بیشتری داشته باشند ، بخش زیادی از آن برای حل مشکلات و زخم‌های موجود در خود منطقه هزینه می‌شود.

وی افزود: در این زمینه با رئیس سازمان برنامه و بودجه مذاکره شده و باید با این رویکرد در بودجه‌های سال آینده عمل کنیم و طی ۲ سه سال تصمیم‌گیری و حل و فصل بسیاری از مسائل را به خود مناطق داده و در موارد خاص تصمیم‌ها از تهران گرفته شود.

وی تصریح کرد که مصلحت اقتصادی ایجاب می‌کند که تمرکززدایی و دادن اختیار و توانمند کردن مدیران منطقه‌ای را دنبال کرده و آن را عملی کنیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، گفت: با مذاکراتی که با وزیر کشاورزی انجام شده نمایندگان کشاورزان در شورای قیمت‌گذاری حضور می‌یابند تا فرایند تولید و عرضه محصولات داخلی اقتصادی‌تر بوده و رقابت سالمی شکل بگیرد.

وزیر اقتصاد که به عنوان نماینده دولت در جلسه شورای اداری بیله‌سوار مغان شرکت کرده بود، گفت: در حوزه آب مشکلات این شهرستان مربوط به حوزه آب روستایی و عشایری است و در سال‌های اخیر وجود داشته و امسال تشدید شده است.

به گفته وی، مشکل جاده و تلفات سوانح رانندگی ، ضعف امکانات گمرکی نیز در این شهرستان وجود دارد و در زمینه تبدیل بخش جعفرآباد به شهرستان نیز تقاضایی از سوی مردم وجود داشت که باید ریشه‌یابی شود.

خاندوزی ضمن ابراز سلام رئیس‌جمهوری به مردم بیله‌سوار مغان گفت: تمام مسائل و مشکلات این شهرستان در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود مطرح شده و در تهران نیز برای رفع آنها پیگیری لازم انجام خواهد گرفت تا دوباره این مشکلات در سفرهای بعدی تکرار نشود.

آیت‌الله رئیسی روز جمعه برای سفر یک روزه وارد استان اردبیل شد.

کد خبر 47250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =