حمایت ۸۴۹ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی از چهار پروژه استان کرمان

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی در جریان سفر خود به استان کرمان از چندین طرح صنعتی که از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شده بود، بازدید کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، آئین بهره‌برداری از پروژه فولادسازی بوتیای ایرانیان با حضور میرمحمدصادقی عضو هیأت عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی انجام شد.

در این آئین مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن تشکر از حمایت های بی‌دریغ صندوق توسعه ملی از این پروژه، دستور شروع بهره برداری کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان را صادر کرد.

بخش ذوب و ریخته‌گری کارخانه فولاد سازی بوتیای ایرانیان با ظرفیت تولید سالیانه ۱.۵ میلیون تن شمش فولادی، دومین واحد به بهره برداری رسیده بعد از کارخانه گندله‌ سازی ۲.۵ میلیون تنی این مجتمع است که از محل منابع صندوق توسعه ملی تأمین مالی شده و به طور حتم تأثیر مستقیمی بر افزایش ظرفیت تولید شمش فولادی در کشور خواهد داشت.

هم اکنون نیز دو پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۴۵۰ مگاوات و کارخانه احیاء مستقیم به ظرفیت ۲ میلیون تن در سال از محل منابع صندوق توسعه ملی در حال تکمیل است که مجموع منابع تخصیصی صندوق به طرح‌های مذکور بیش از ۸۴۹ میلیون دلار برآورد می‌شود.

همچنین عضو هیأت عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق از بخش‌های مختلف مجتمع احیاء مستقیم و فولاد سیرجان ایرانیان(بردسیر) به ظرفیت یک میلیون تن با تأمین ۱۴۶ میلیون دلار اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی نیز بازدید به عمل آوردند.

شایان ذکر است: میرمحمدصادقی عضو هیأت عامل، در جریان این سفر از کارخانه تولید "لوله مسی بابک مس ایرانیان" نیز بازدید کرد، این کارخانه که با اعتبار و سرمایه گذاری مستقیم ۶۸ میلیون دلاری از محل منابع صندوق توسعه ملی در حال فعالیت است توانسته با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا به روش Cast & Draw و با ظرفیت اسمی سالانه ۱۲ هزار تن، سهم مؤثری در توسعه بازار و تولید مس در جهت افزایش سهم بازار در منطقه داشته باشد.

کد خبر 47869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =