بودجه شرکت‌های بی‌تاثیر در اقتصاد کشور حذف شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از دولت خواست بودجه سال آینده شرکت‌های واسطی که تاثیری بر اقتصاد کشور ندارند حذف شود.

به گزارش اگزیم نیوز، مهرداد گودرزوند چگینی روز یکشنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رییس جمهوری مکتبی و انقلابی به دلیل انجام بازدیدهای میدانی و ارتباط مستقیم با مردم، گفت: در آستانه نخستین بودجه پیشنهادی دولت سیزدهم قرار داریم، یکی از راهکارهای اساسی کنترل تورم و گرانی قانون بودجه سالانه است که اگر خوب اجرا شود اثرات خود را در زمینه کاهش و کنترل تورم و گرانی افسارگسیخته نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم ادامه داد: امید مردم بهبود وضعیت معیشت است اما در بودجه سال آینده لازم است توزیع تسهیلات بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها به منظور ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزایی در کشور مدنظر قرار بگیرد.

گودرزوند با بیان اینکه متاسفانه در استان گیلان طی ۲۰ سال گذشته به ظرفیت‌های اشتغالزایی توجه نشده است، افزود: به منظور توجه جدی‌تر به جامعه هدف و واقعی کردن افرادی که مستحق دریافت توجه و یارانه بیشتر هستند تعیین تکلیف دهک‌های دریافت کننده یارانه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نیاز است راهکارهایی ارائه و پیش بینی شود تا ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌ها و کالاهای اساسی اختصاص داده شود تا مردم شاهد کمبود و گرانی کالاهای اساسی و دارو تحت هر عنوانی نباشند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیاز است ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی به دست مردم برسد، متاسفانه دو شرکت ایرانی سازنده خودرو از تمامی رانت‌های کشور استفاده کرده اند اما نتوانسته اند حداقل انتظارات مردم را برآورده کنند.

گودرزوند یادآور شد: پرایدی که ۵۰ میلیون تومان قیمت ندارد با نرخی بیش از ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. ضرر ناتوانی مدیران این شرکت‌ها نباید توسط مردم پرداخت شود. چرا باید مدیران پایه و ضعیف تصمیم بگیرند. اثرات این تصمیماتی که مدیران ضعیف اتخاذ کرده اند در بورس و جامعه دیده می‌شود، انتظار داریم که مدیران ضعیف و ناتوان در راس امور نباشند.

وی درباره افزایش حقوق کارکنان، ابراز امیدواری کرد در بودجه سال بعد افزایش حقوق متناسب با شرایط و بودجه کشور برای تمامی کارکنان تسری پیدا کند. قرار بود دولت کوچک و بهینه سازی شود اما امروز شرکتی، حجمی و طرحی حقوق خود را کامل دریافت می‌کنند و هزینه‌ها کاهش پیدا نکرده است.

گودرزوند عنوان کرد: از دولت درخواست داریم در بودجه سال آینده چارت سازمان‌ها را مشاهده کند و شرکت‌های واسطه‌ای که تاثیری بر اقتصاد کشور ندارند را حذف کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم همچنین اضافه کرد: نیاز است حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ همسان سازی دائمی شود. کسانی که بهترین سرمایه کشور بوده‌اند و بهترین زمان عمر خود را در کشور صرف کرده‌اند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند و این افراد سرمایه‌های کشور هستند و مردم به آنها اعتماد دارند.

وی تاکید کرد:  انتظار داریم شایسته سالاری در انتصابات مدیران مدنظر قرا بگیرد. مدیری که هیچگونه سابقه‌ای ندارد چگونه در دستگاهی عریض و طویل به کار گرفته می‌شود و افراد صاحب نظر کنار رفته اند.  انتصابات در این دولت باید براساس توانمندی و شایستگی باشد. مردم به این دولت امید بسته اند و باید بهترین‌ها در این دولت انتظارات مردم را برآورده کنند.

کد خبر 47908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =