تلاش دولت سیزدهم تسریع در رفع موانع تولید است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش دولت سیزدهم تسریع در رفع موانع تولید است و همه تلاش به‌کار گرفته شده تا چرخ تولید با سرعت بیشتری بچرخد و مشکلات به حداقل برسد.

به گزارش اگزیم نیوز، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» روز دوشنبه در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی و در دیدار با اعضای شورای کار و جمعی از کارگران شرکت آذرآب اراک، افزود: جامعه کارگری و کارفرمایی صنایع بزرگ استان مرکزی مانند آذرآب و ماشین‌سازی سبقه طولانی در تولید دارند و محصولاتشان نیز منحصر به فرد و کلیدی است.

وی بیان کرد: دانش فنی و مهارتی که در این صنایع وجود دارد نه تنها می‌تواند خدمات مهندسی مورد نیاز و صنایع پایین دستی کشور بلکه تجهیزات و خدمات مورد نیاز کشورهای همسایه را فراهم کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی دغدغه جامعه کارگری کشور را دارد و هر کمکی که برای بهبود وضعیت شرکت آذرآب نیاز باشد، دریغ نخواهد شد.

رعیتی‌فرد اظهار داشت: همه امکانات و پتانسیل ها به‌کار گرفته می‌شود تا در همراهی با آذرآب موانع موجود در مسیر رفع توقیف اسناد ملکی و تزریق بیشتر نقدینگی به این واحد فراهم شود.

وی گفت: باید از ظرفیت و توان شرکت های مادر تخصصی و پیمانکاری عمده مانند آذرآب اراک نهایت بهره‌گیری را در جهت تقویت زنجیره‌های تولید کشور کرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رقابت در حوزه تولید و اقتصاد حرف اول را می‌زند و آذرآب باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد و مولفه‌های توانمندی و بالفعل کردن قابلیت‌ها را بیش از پیش پرورش دهد.

رعیتی‌فرد یادآور شد: در خصوص بدهی‌ها و چک‌های برگشتی  آذرآب اراک مکاتباتی با وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت گرفته اما رفع معضل بدهی‌ غیرجاری وچک برگشتی نیازمند مصوبه هیات دولت یا سران قواست که امید است با توجه به پیگیری‌های انجام شده  این موضوع در آینده نزدیک حل شود.

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب اراک نیز در این نشست گفت: این صنعت مادر تخصصی و پیمانکاری کلان توانمندی بالایی دارد اما، در مسیر غیرکارشناسی و واگذاری در بورس درگیر چالش‌های جدی شده است.
«داود عسگری» افزود: حل مشکلات این واحد صنعتی بزرگ حمایت همه جانبه را می‌طلبد.

وی بیان کرد: اگر شرکت‌های خصوصی به‌دلیل نداشتن ضمانت‌نامه از سوی آذرآب قرارداد نمی‌بندند، بخش دولتی مانند تامین اجتماعی و شستا می‌توانند با عقد قرارداد از آذرآب حمایت کنند تا این شرکت فعال شود و روز به روز قابلیت‌هایش را بیشتر تثبیت کند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب اراک ادامه داد: اگر قرار بر انجام قانون باشد، باید معیشت یک‌هزار و ۶۰۰ خانواده را دچار چالش کرد چرا که بانک مرکزی صدور ضمانت‌نامه را غیرقانونی اعلام کرده اما، باید از این شرکت حمایت شود تا بتواند سرپا بماند.

عسگری ادامه داد: آذرآب املاکی دارد که می‌تواند از آن به‌عنوان ضمانت‌نامه استفاده کند که به‌دلیل برخی بداخلاقی‌ها این املاک مصادره شده و شرکت نمی‌تواند از آن‌ها در راستای کارسازی و رونق تولید بهره بگیرد.
وی یادآور شد: مشکلاتی از سوی سهامدار سابق آذرآب ایجاد شده که چالش جدی است چرا که یک‌هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال در زمانی که دلار سه هزار تومان بود از شرکت خارج شده و آذرآب با ۱۹۰ فقره چک برگشتی مواجه شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر یک روزه به اراک از بخش‌های مختلف شرکت آذرآب اراک بازدید کرد.

در نشست معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با  اعضای شورای کار و جمعی از کارگران شرکت آذرآب اراک،  نقدینگی کم، بیمه، نبود عدم صدور ضمانت نامه و مانع برای پذیرش کارهای جدید، مالیات، تحریم بودن از سوی بانک مرکزی، موانع ترخیصی در گمرگ از مهمترین مشکلات مطرح شده این شرکت عنوان شد.

صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

آذرآب در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

کد خبر 47942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =