رییسی: در ۸۳ روز گذشته بدون استقراض از بانک مرکزی پرداختی‌ها انجام شد

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز بعد از ۸۳ روز از تشکیل دولت و اعتماد نمایندگان ملت بیشتر از همیشه به حل مسائل و مشکلات کشور امیدوارترم، گفت: در روزهای گذشته تمامی پرداخت‌ها، حقوق و دستمزد بدون استقراض از منابع بانک مرکزی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، آیت الله سید ابراهیم رییسی که صبح امروز (سه‌شنبه) برای دفاع از مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته است، با بیان این مطلب افزود: قبل از تشکیل دولت و در روزهای پایانی مرداد در جلسه دولت قبل، سخن از کیفیت پرداخت حقوق و دستمزد برای کارکنان دولت بود و می‌گفتند از کدام منبع. هنوز دولت ما رای اعتماد نگرفته بود اما امروز به لطف خدا با گذشت۸۳ روز از عمر این دولت بدون استقراض از بانک مرکزی، آنچه که دولت در زمینه پرداخت‌ها و حقوق و دستمزد باید انجام دهد، در زمان خود انجام شد.

رییسی خاطرنشان کرد: موضوع فروش نفت و افزایش درآمدها و منابع مالی ارزی و ریالی به موفقیت در حال اجرا است و گام‌های خوبی در ارتباط با مسائل اقتصادی برداشته می‌شود. با گام‌هایی که این روزها برداشته می‌شود نگرانی‌ها نسبت به منابع کاهش یافته و در ارتباط با کالای اساسی و ذخایر هم نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: امروز بعد از ۸۳ روز از تشکیل دولت و اعتماد نمایندگان ملت از همیشه به حل مسایل و مشکلات کشور امیدوارترم. احساس من‌ آن است که جلوه‌هایی از گشایش وجود دارد.

شرایط در زمینه مقابله با کرونا متفاوت از قبل شده است

رییس دولت سیزدهم با اشاره به اقدامات دولت برای واکسیناسیون عمومی اظهار کرد: امروز شاهدیم با تامین ۱۰۰ میلیون دُز واکسن برای صیانت از جان مردم گام مثبتی برداشته شد، اگرچه خطر مرتفع نشد اما گام بسیار خوبی بود در جهت اینکه هم دارویی که در صف‌ها به مردم می‌رسید و هم نگرانی از دسترسی مردم به واکسن، امروز به لطف خدا شرایط متفاوت شده است.  

وی با اشاره به اقدامات دولت در بخش مسکن اظهار کرد: در این مدت موضوع مسکن و اشتغال کلید خورد؛ شورای عالی مسکن پس از تصویب این قانون توسط مجلس کلید زده شد و در بسیاری از شهرستان‌ها بحث زمین و پیگیری‌ها برای ساخت در حال انجام است. شورای عالی اشتغال تشکیل و در آن تقسیم کار شد و برنامه مشخصی هم تدوین شد و در مسیر اجرا است.

دیپلماسی از حالت انفعال خارج شد

رییس دولت سیزدهم در ادامه از فعال کردن تعاملات بین المللی بویژه  اولویت دیپلماسی و با همسایگان در این مدت خبر داد و گفت: وضعیت و شرایط کاملا نشان می‌دهد امروز مساله تعامل بین الملل شرق و غرب فرقی ندارد. کشورهایی که امروز می‌خواهند روابط و تعامل توام با حفظ احترام و عزت با جمهوری اسلامی همراه داشته باشند، در رابطه با این کشورها روابط از حالت انفعال خارج شده و حالت فعال گرفته است.

وی با اشاره به برخی از دغدغه های نمایندگان درباره خوزستان و هفت تپه اظهار کرد: در دولت گذشته خودم در جایگاه قوه قضاییه با دولتمردان حرف زدم که مشکلات حل شود و گفتند با کدام بودجه و امکانات. خوشبختانه در این دولت، مسائل پرداخت حقوق  کارمندان و معوقات حل شد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه بسیاری از موارد امروز در دست اقدام است و گزارش آن باید به نمایندگان داده شود و مردم از آن مطلع شوند، تاکید کرد: قرار ما آن است که با فعل ماضی با مردم صحبت کنیم نه با فعل مضارع، درباره کارهایی که شده است سخن بگوییم نه کارهایی که می‌شود.

رییس جمهوری با بیان این که ارتباط با نمایندگان به این میزان را کافی نمی‌دانیم گفت: به دوستان و همکارانم در دولت گفته ام بهتر است نمایندگان بیشتر در جریان مسایل قرار بگیرند. البته هر پنجشنبه نشست‌ها و جلساتی را با نمایندگان استان‌ها برگزار می‌کنیم در این جلسات به هیچ عنوان نمایندگان کلمه‌ای نسبت به خود و مسایل شخصی مطرح نمی‌کنند. آنچه در این جلسات مطرح شده دغدغه‌ها و مشکلات و درخواست‌های مردم بوده است که در آن جا سازوکارهایی مطرح شده است.

وی در ادامه به سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: در این ۸۳ روز به یک سوم استان‌های کشور سفر کردم. در این سفرها قبل از این که تریبون دراختیار وزیران قرار بگیرد، در اختیار نمایندگان منطقه است که سخنان مردم را مطرح کنند که البته من این را کافی نمی‌دانم.

آیت الله رییسی افزود: لازم است که نشستی با نمایندگان داشته باشیم و خود من هم حضور داشته باشم. هفته آینده که نمایندگان برنامه حوزه انتخابیه خود را دارند به همین دلیل هفته بعد آن را ریاست مجلس شورای اسلامی برادر مجاهدم قالیباف پیگیری کنند که نشست دولت و مجلس را در اسرع وقت برگزار کنیم که در آن نشست تمام نمایندگان حضور داشته باشند که اگر مسایلی که احیانا در نشست‌های استانی مطرح نشده را مطرح کنند.

کد خبر 47951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =