وصول ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی طی دو سال گذشته

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی طی دو سال گذشته با اجرای ثبت وصول شد، گفت: تاکنون اقدامات خوبی در جهت وصول مطالبات بانک‌ها انجام و مبالغی به طور کامل تسویه شده و دولت خود پیش قدم است و دستگاه قضایی نیز با دولت همکاری خوبی دارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، ذبیح‌الله خداییان امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره پرونده بدهکاران بانکی، اظهار داشت: وصول مطالبات برعهده بانک‌ها و به خصوص وزارت اقتصاد و دارایی است ولی بعضی‌ها وام های کلانی را گرفتند و از پرداخت بدهی خود خودداری می کنند و اقساط را پرداخت نمی کنند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه و تاکید بر ساماندهی اموال در انبارهای سازمان جمع آوری و ساماندهی اموال تملیکی، گفت: دولت در زمینه سازمان اموال تملیکی همکاری بسیار خوبی دارد. امیدواریم دیگر شاهد وضعیت نابسامان کالاها چه در گمرک و چه در انبارها نباشیم. هنوز پرونده‌ای در خصوص قصور و کوتاهی مسئولان در سازمان اموال تملیکی تشکیل نشده است.

هر نوع ممنوع الخروجی باید تحت نظر مقامات قضایی باشد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ممنوع الخروجی بی ضابطه برخی از افراد اظهار داشت: ممنوع الخروجی برای افراد از طریق چند مرجع انجام می‌شود؛ ممنوع الخروجی هایی که داریم چند دسته هستند، افرادی با قرار نظارت قضایی ممنوع الخروج می شوند و به موجب قانون حداکثر مدت ۶ ماه است البته قابل تمدید است و به  فرد هم ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: برخی ممنوع الخروجی‌ها با حکم دادگاه است و فرد از نظر مجازات تکمیلی ممنوع الخروج است و به فرد هم اعلام می‌شود.

خداییان اضافه کرد: تعدادی دیگر به موجب ماده ۱۶ قانون گذرنامه ممنوع الخروج می‌شوند که در مورد این افراد پرونده‌ای تشکیل نمی‌شود و اخیراً معاون اول قوه قضاییه بخشنامه‌ای صادر کرد تا هر نوع ممنوع الخروج بودن افراد تحت نظر مقامات قضایی و با رعایت قوانین و مقررات باشد.

وی افزود: برخی از ممنوع الخروجی ها نیز از طریق واحدهای ثبتی انجام می‌شود که افراد می‌توانند از درگاه «ثبت من» سازمان ثبت اسناد و املاک  کشور این موضوع را بررسی کنند و ببینند که ممنوع الخروج هستند یا نه.

کد خبر 47957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =