ماده واحده اصلاح و تکمیل مصوبه راهبردهای حمایت از کالای ایرانی ابلاغ شد

رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح و تکمیل مصوبه راهبردها و اقدامات فرهنگی حمایت از کالای ایرانی در سطوح خانواده، جامعه و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی» را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‌ این ماده واحده ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در جلسه  ۸۴۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب اعضا رسید و آیت الله سید ابراهیم آن را برای اجرا ابلاغ کرد.

متن ماده واحده «اصلاح و تکمیل مصوبه راهبردها و اقدامات فرهنگی حمایت از کالای ایرانی در سطوح خانواده، جامعه و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی» به شرح ذیل است:

نهاد ریاست جمهوری

مجلس شورای اسلامی

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

وزارت آموزش و پرورش

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت ورزش و جوانان

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزارت امور اقتصادی و دارایی

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور

سازمان صدا و سیما

سازمان تبلیغات اسلامی

دفتر تبلیغات اسلامی

جهاد دانشگاهی

سازمان ملی استاندارد

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح و تکمیل مصوبه راهبردها و اقدامات فرهنگی حمایت از کالای ایرانی در سطوح خانواده، جامعه و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی» که در جلسه ۸۴۷ یازده آبان ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۲۷ مهر ۱۴۰۰  شورای معین به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

ماده واحده ـ مصوبه «راهبردها و اقدامات فرهنگی حمایت از کالای ایرانی در سطوح خانواده، جامعه و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی» به شرح بندهای الف و ب ذیل اصلاح و تکمیل می‌شود:

الف- عبارت «... گزارشی از نتایج اقدامات به عمل آمده را سالانه به دبیرخانه شورای عالی ارائه کنند»، از بخش پایانی تبصره فعلی مصوبه فوق، حذف می‌شود.

ب- تبصره فعلی مصوبه به عنوان تبصره ۱، تلقی و یک تبصره جدید به شرح متن ذیل به عنوان تبصره ۲ به مصوبه، الحاق می‌شود:

تبصره ۲: طراحی سازوکارهای لازم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین تمامی دستگاه‌های مجری برای اجرای این مصوبه و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و نهادها، وفق ماده ۱۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سوم دی ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، بر عهده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و این ستاد، گزارش سالانه اجرای مصوبه را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌کند».

کد خبر 48175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =