تمرکز دولت سیزدهم بر تامین امنیت غذایی

وزیر جهادکشاورزی گفت: در سه ماهه فعالیت دولت سیزدهم، تمرکز این وزارتخانه بر تامین امنیت غذایی کشور بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدجواد ساداتی نژاد چهارشنبه شب در برنامه "تهران ۲۰" شبکه پنج سیما، با بیان اینکه پایداری تولید، خط قرمز وزارت جهادکشاورزی است، توضیح داد: با همراهی بانک مرکزی در تامین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی، تاخیر در تامین نهاده‌های دامی کاهش یافته است.

وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: در حال حاضر، تخم مرغ و مرغ منجمد با قیمت مصوب از طریق سامانه "بازرگام" به صورت هوشمند در شهر تهران و درب منزل توزیع می‌شود. توزیع هوشمند شکر، روغن و برنج نیز در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وی با بیان آنکه با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه، دام مازاد و حذفی عشایر و روستاییان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود، افزود: خرید حمایتی ۱۰۷ هزار راس دام عشایر و روستاییان تاکنون انجام شده است.

به گفته ساداتی نژاد، قیمت دام زنده سبک هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان و دام زنده سنگین هر کیلوگرم ۵۵ هزار تومان تعیین شده است؛ همچنین کشتار دام مولد ممنوع است و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی در پایان اظهار داشت: در این دولت، قیمت هر کیلوگرم گندم هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و برای اولین بار قیمت آن پیش از آغاز سال زراعی اعلام شد.

کد خبر 48242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =