وزیر اقتصاد: بنای دولت تغییر راهبرد عملکردی مناطق آزاد است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بنای دولت سیزدهم این است که با تغییر راهبرد عملکردی مناطق آزاد اقتصادی شاهد نسل ۲ از این مناطق با رویکرد تولید محور و صادرات‌مدار باشیم که منطقه اینچه برون با زیرساخت‌های موجود یکی از نخستین و مستعدهای این مناطق است.

به گزارش اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی روز جمعه در بازدید از مرز و گمرک اینچه برون، ایستگاه راه آهن و برخی زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری - صنعتی این منطقه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوستان در دبیرخانه مناطق آزاد زحمات زیادی برای اینکه مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون با سرعت شروع به فعالیت کند و طرح جامع منطقه در کوتاه ترین زمان ممکن آماده شود، متحمل می‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم تمام ظرفیت‌های حوزه های ترانزیتی و ژئوپلیتیک کشور که متاسفانه تا امروز به صورت بالقوه باقی مانده را به حوزه ژئوکومی وصل کنیم تا این حوزه ها به محلی برای ارزآوری، تقویت بخش تولید و ایجاد پیوندهای منطقه‌ای حتی فراتر از مسائل اقتصادی و صنعتی تبدیل شوند.

وی در همین ارتباط تاکید کرد که می توان با بهره گیری از این ظرفیت ها منطقه آزاد اینچه برون را به عنوان یکی از مناطق تولید محور و صادرات گرا در نقطه تماس اقتصاد ایران با اقتصاد حوزه اوراسیا نه فقط ترکمنستان تبدیل کرد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: برنامه‌های جامع و تفصیلی بهره گیری از این ظرفیت ها آماده شد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و همکاران وی به تفصیل نتیجه را خدمت مردم اعلام خواهند کرد.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه به اتفاق استاندار و شماری از مسوولان استانی روز جمعه از مرز و گمرک اینچه برون، ایستگاه راه آهن و برخی زیرساخت های منطقه آزاد تجاری - صنعتی این منطقه در شمال استان بازدید کرد.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

براساس این گزارش، وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه از جمله "علی عسگری" معاون توسعه مدیریت و منابع، "عباس مرادپور" سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، "مهدی میراشرفی" معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، "سعید محمد" دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، "علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی" سرپرست دفتر امور استان‌ها و "فرشاد فتوت" مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه که پنجشنبه  شب وارد گلستان شدند.

کد خبر 48262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =