برگزاری بیست‌وهشتمین همایش بیمه و توسعه با محوریت تحول دیجیتال

رییس پژوهشکده بیمه اعلام کرد که بیست‌وهشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال» روز شنبه سیزدهم آذرماه در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا(۰س) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، حمید کردبچه صبح امروز (سه‌شنبه)و در نشستی با خبرنگاران درباره این همایش اظهار داشت: بدنبال آن نیستیم تا همایشی برای ارائه مقاله برگزار کنیم بلکه همایش بیمه و توسعه، همایشی ویژه و متفاوت است و تلاش ما بسترسازی برای گفت‌وگو و گفتمان‌سازی است.

وی با بیان اینکه این همایش در ۲ روز مختلف برگزار می‌شود، افزود: روز نخست همایش بیشتر مربوط به سخنرانی مقامات، مسئولین و صاحب‌نظران صنعت بیمه خواهد بود و در روز دوم در خصوص مباحث علمی و فنی صنعت بیمه نشست‌ها و پنل‌ها برگزار خواهد شد.

رییس پژوهشکده بیمه بر ضرورت برگزاری دیجیتالی این همایش تاکید و تصریح کرد: با توجه به حضور بیش از ۱۶ هزار نفر در همایش روز ملی بیمه در سال گذشته، پیش‌بینی ما این است که امسال ۲۰ هزار نفر در این همایش حضور پیدا کنند. بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به طور حضوری و سایر افراد نیز از طریق پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی به طور زنده در جریان این همایش قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، قرار است سه رویداد معرفی چهره ماندگار، کتاب سال و معرفی کارمند، کارشناس و مدیر برتر صنعت بیمه بعلاوه روابط عمومی برتر در روز اول برگزار خواهد شد.

کردبچه افزود: ۲۴ پنل مختلف در این همایش برگزار خواهد شد که تمرکز آنها بر گفت‌وگوی بین صنعتی خواهد بود و پژوهشکده بیمه یا بیمه مرکزی آنها را مدیریت نخواهند کرد بلکه به عنوان نمونه مدیریت هشت پنل در اختیار سندیکای بیمه‌گران، ۲ پنل در اختیار انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه و ۲ پنل دیگر نیز در اختیار انجمن ارزیابان خسارت است.

وی هزینه برگزاری این همایش را در سال گذشته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امسال نیز برآورد ما این است که هزینه این همایش با توجه به افزایش نرخ تورم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان باشد.

دبیر بیست‌و هشتمین همایش بیمه و توسعه مهم‌ترین ریسک متوجه صنعت بیمه در ایران را تغییرات اقلیمی و پاندمی‌ها عنوان کرد و نسبت به بی توجهی این صنعت نسبت به تحولات دیجیتالی هشدار داد.

کردبچه گفت: تحول دیجیتال نقش مهمی در گسترش بازار، مدیریت هزینه‌ها و بسیاری از مسائل دیگر دارد و اگر به این سمت حرکت نکنیم، در آینده امکان تعامل با صنعت بیمه در جهان را نخواهیم داشت. هرچند ۲ سال است که با تشکیل کنسرسیوم آتش‌سوزی بر بستر بلاک‌چین ورود شده‌ایم و در منطقه پیشرو هستیم اما سرعت ما برای حرکت به سمت افق ۲۰۳۰ کافی نیست.

به گفته وی، تعداد مقالات ارائه شده به این همایش ۲۸۳ مقاله بوده که از بین آنها و بعد از داوری ۶۱ مقاله پذیرفته شده‌اند که از بین آنها ۲۹ مقاله برای ارائه در روزهای همایش پذیرفته شده‌اند.

رییس پژوهشکده بیمه حرکت به سمت تحول دیجیتالی را اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و اظهار داشت: شبکه فروش در صنعت بیمه نیز باید توانمندی‌های خود را افزایش دهد زیرا تحول دیجیتال آینده محکوم صنعت بیمه است. تمامی فعالیت‌های آنالوگ باید به دیجیتال تغییر کند و هر اندازه امروز بیمه‌مرکزی بخشنامه محدودیت‌زا برای این موضوعات صادر کند، چند سال دیگر این بخشنامه‌ها بی‌اثر خواهند شد.

وی در عین حال افزود: متاسفانه در ایران تحول دیجیتال در صنعت بیمه بیشتر در حوزه بازاریابی نمود پیدا کرده در حالی که اگر قرار است استارت‌آپ‌ها در این صنعت حاضر باشند، باید در تمامی زنجیره آن از بازاریابی تا ارزیابی خسارت و پرداخت خسارت فعال شوند.

کد خبر 48393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =