معاون وزیر صمت: ۴۲ درصد واحدهای راکد توسط سرمایه‌گذاران جدید احیا شد

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر احیای واحدهای راکد تولیدی، گفت: بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که بیش از ۴۲ درصد از واحدهای راکد کشور یا توسط سرمایه گذاران جدید و یا با مشارکت آنان احیا شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی رسولیان روز چهارشنبه در نهمین همایش نشان تجاری (برند) مشهد در محل ساختمان ساپکو افزود: مسیر احیای واحدهای تولیدی راکد فقط تامین مالی یا کمک مالی بانکها یا حل مشکلات جزیی آنها نیست، بلکه به این معنا است که واحدهای راکد به دست افراد توانمند احیا شده و همگرایی بین صاحبان واحدهای راکد با سرمایه گذاران توانمند کشور به وجود آمده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح آمایش صنعتی کشور با رویکرد توسعه مناطق محروم و ظرفیت سازی برای اشتغال یکی از سیاستهای دولت سیزدهم است که در بسیاری از استانها آغاز شده و به نتیجه نهایی نیز رسیده است، از این پس عمده سیاستها و فعالیتهای اقتصادی مبتنی بر طرح آمایش صنعتی خواهد بود.

رسولیان اظهار داشت: براساس طرح آمایش سرزمینی، ظرفیتها و شرایط سرمایه گذاری هر استان و نوع فناوری در آن شناسایی می شود تا خدمات ارایه شده به آنها منطبق بر این ظرفیتها بوده، از توازن منطقی برخوردار باشد و از هدررفت منابع اعم از دولتی یا خصوصی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم اتخاذ تصمیمات مبتنی بر ظرفیتهای هر سازمان، در حال پیگیری برای رسیدن به یک مدل منسجم از تامین زیرساختهای بخش تولید اعم از برق، آب و گاز هستیم و خود را متعهد می دانیم که علاوه بر تامین آنها در داخل شهرکها و نواحی صنعتی، این مهم را در خارج از آنها برای واحدهای تولیدی نیز دنبال کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط سخت اقتصادی کنونی، فعالان اقتصادی نقش موثری در تامین نیازهای ارزی و مالی کشور ایفا می کنند، با این حال آمارهای ۲ سال گذشته نشان می دهد که بخش تولید رشد کرده و بنگاه های اقتصادی در حال توسعه هستند، این مهم در عمده شهرکهای صنعتی کشور به چشم می خورد.

رسولیان افزود: هم اینک بیش از چهار هزار و ۴۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا است و ماشین آلات واحدهای آن در حال نصب است و در کنار آن صادرات تولیدات داخلی نیز در حال افزایش است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید بر تلاش تولیدکنندگان برای برند شدن یا عرضه تولیدات باکیفیت و رقابت پذیر با کالاهای مشابه خارجی، گفت: برگزاری چنین نشستها یا همایش هایی به ما کمک می کند که فعالان اقتصادی و سیاستگذاران در این حوزه به رقابت پذیر ماندن کالاهای ایرانی و برند شدن آنها توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ نیاز فناورانه در شهرکهای صنعتی ایران شناسایی شده است، افزود: ۴۰۰ نیاز فناورانه کشور که امکان تولید آن نبود یا نیاز به فناوری بالایی داشت، توسط فعالان اقتصادی داخلی و شرکتهای دانش بنیان تامین شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زیرساختهای ایجاد نخستین شهرک پوشاک کشور در تهران از ۲ سال قبل ایجاد شده بود، به تازگی مجوز راه اندازی آن اخذ شده و آماده طراحی مبتنی بر زیرساختها، نوع فعالیتها و استقرار مراکز آموزشی است که فعالان بخش خصوصی نیز از این شهرک استقبال شایانی کرده اند و واگذاری این شهرک به فعالان پوشاک نیز توسط تشکلهای توانمند بخش خصوصی در حوزه پوشاک انجام خواهد گرفت.

رسولیان اعلام آمادگی کرد که به محض پیدا شدن مکانی مناسب برای استقرار شهرک پوشاک در مشهد، با کمک بخش خصوصی زیرساختهای آن تامین و شهرکی در شان مشهد مقدس ایجاد شود.

کد خبر 48442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =