حق بیمه تولیدی به ۶۹ هزار میلیارد تومان رسید

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که حق بیمه تولیدی کشور در هشت ماهه نخست امسال با ۴۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، غلامرضا سلیمانی در بیست و هشتمین  همایش بیمه و توسعه که در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است، گفت: معتقدم بیمه یک کالای عمومی است و باید بتواند با کمترین قیمت بهترین خدمات را  ارائه کند شرکت‌ های  بیمه در مقابل حق بیمه اندک، ریسک های بزرگ و خسارت های عظیم را پوشش می دهند.

وی افزود: در هشت ماهه نخست امسال، ۳۲ هزار میلیارد تومان صنعت بیمه خسارت پرداخت و ۳۲ میلیون بیمه‌نامه صادر کرده است. رییس شورای عالی بیمه با بیان آنکه  هر یک درصد که رشد اقتصادی ایران افزایش یابد، سرانه بیمه غیرزندگی در کشور نیز ۱.۳ درصد رشد خواهد کرد، تصریح کرد: با این حال توسعه بیمه‌های  زندگی به افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی و آداب و رسوم اجتماعی بستگی دارد. 

سلیمانی با اشاره به آنکه صنعت بیمه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کرده، اظهار داشت: در حال حاضر سهم بازار پول از تامین مالی کشور حدود ۸۵ درصد است در حالی که باید این سهم با افزایش سهم بازار سرمایه و صنعت بیمه کاهش یابد. 

وی بر ضرورت پوشش بیمه‌های سایبری تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر چندین شرکت در این زمینه ورود که یکی از این شرکت‌ها اعلام کرده به طور خاص در این زمینه فعالیت خواهد کرد. 

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که از سال آینده مرکز پرداخت برخط خسارت ایجاد خواهد شد؛ البته مرکز ملی ریسک را در داخل بیمه مرکزی ایجاد کرده‌ایم تا ریسک‌های بزرگ را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کند. 

رییس شورای عالی بیمه؛ رشد کم اقتصادی و تحریم‌ها را از جمله چالش‌های این صنعت برشمرد و گفت: در حال حاضر شرکت‌های بیمه داخلی بدون حضور بیمه‌های اتکایی خارجی، ۵۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های کشور را تحت پوشش قرار داده اند.

وی افزود که بیمه مرکزی بدنبال آن است تا بیمه اجباری در بخش غیرزندگی از ۲۰ به ۱۰ درصد و در بخش بیمه‌های زندگی از ۱۰ به ۵ درصد کاهش یابد.

رییس شورای عالی بیمه خواستار تشکیل سریع‌تر مرکز ثبات مالی بین بازار پول، سرمایه و بیمه شد.

۳۰ درصد حق بیمه شخص ثالث عوارض است

سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران نیز در سخنانی گفت: بیمه پیام‌آور آرامش و آسایش و پشتوانه عظیم اقتصاد ملی است. وی با بیان اینکه با بیمه می توان به امنیت اقتصادی دست یافت، اظهار داشت: ما در صنعت بیمه تحریم را دور زدیم، تحریم را شکستیم؛صنعت بیمه در کرونا تعطیل نشد و همچنان خدمت رسان بود.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران از دولت درخواست کرد جانباختگان کرونا در صنعت بیمه؛ بعنوان شهید خدمت شناسایی شوند. وی افزود: در بیمه شخص ثالث، صنعت بیمه هیچ نقشی در تعیین دیه و حق بیمه ندارند ضمن آنکه ۳۰ درصد حق بیمه شخص ثالث عوارض است.

کد خبر 48492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =