بیمه‌گری هوشمند یکی از اولویت‌های اصلی صنعت بیمه باشد

معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان اینکه اصلاح بازار بیمه یک مساله کلیدی است، گفت: ایجاد بیمه‌گری هوشمند باید یکی از اولویت‌های اصلی صنعت بیمه باشد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، محسن رضایی صبح امروز (شنبه) و در بیست‌وهشتمین همایش ملی بیمه و توسعه که در دانشگاه الزهرا(س) در حال برگزاری است، گفت: در صورتی که بازارها اصلاح شود قیمت‌های واقعی بیمه های مختلف شکل می‌گیرد. 

وی افزود: تقویت صنعت بیمه در دولت سیزدهم، موضوعی جدی است و تلاش خواهیم کرد این صنعت بیش از گذشته تقویت شده و استفاده از حوزه های مختلف بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رضایی با بیان آنکه صنعت بیمه باید بتواند به سرمایه‌گذاران دل و جرات دهد تا این بخش در کل زنجیره ارزش قرار گیرد، تاکید کرد: از آنجا که بیمه یکی از لنگرها و اهرم‌های اصلی رشد اقتصادی کشور است باید تکمیل و توسعه زیرساخت های آن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه، گفت: ابزار بلاک‌چین ‌می‌تواند به کمک صنعت بیمه بیاید لذا نباید از فناوری های جدید غول ساخت. زنجیره‌های بلوک نقطه مشترکی دارند که با توافق جمعی در یک توکن جمع  شده‌اند که این توافق می‌تواند شامل دارایی‌های مالی یا ریسک باشد. 

رضایی بر استفاده از اوراق مالی بیمه‌ای تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سهم صنعت بیمه در سرمایه‌گذاری‌های کشور بسیار ناچیز است لذا همزمان بیمه مرکزی باید از میزان تعارض منافع خود با شرکت ها در زمینه بیمه اتکایی بکاهد. وی تاکیدکرد که نیاز است تا قوانین و مقررات صنعت بیمه با همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه بازنگری و به روز سانی شود. 

معاون اقتصادی رییس‌جمهوری ادامه داد: اصلاح بازارهای ایران موجب شکل‌گیری قیمت‌های واقعی شده و منابع را به صورت بهینه به سمت فعالیت‌های تولیدی، سوق می‌دهد که این امر موجب افزایش بهره‌وری و در نتیجه رشد اقتصادی خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه اصلاحات اساسی در صنعت بیمه، صنایع دیگر بازارها را شکل می‌دهد، افزود: تغییر در بخش بیمه یک مساله کلیدی است، زیرا در بازاری که رانت و فساد باشد نمی‌توان قیمت واقعی را تعیین کرد.

وی با اشاره به افزایش نقدینگی از سوی بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه سود بانکی بالا، تصریح‌کرد: نباید اجازه داده شود در بازار بیمه برای جذب مشتری بیشتر تنظیم قیمت‌های غیر واقعی شکل بگیرد که این مهم با نظارت بیمه مرکزی محقق می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم، با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی از سند راهبردی صنعت بیمه رونمایی شد.

کد خبر 48496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =