آیین معارفه قائم مقام بانک مرکزی برگزار شد

آیین معارفه اصغر ابوالحسنی هستیانی به عنوان قائم مقام بانک مرکزی با حضور رئیس کل و هیات عامل صبح امروز (یکشنبه)در ساختمان میرداماد برگزار شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی بانک مرکزی، علی صالح‌آبادی در این مراسم با اشاره به تجربیات اصغر ابوالحسنی هستیانی در عرصه‌های پولی و بانکی در مقاطع مختلف، ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تجربیات و دانش وی و بهره گیری از کار جمعی و کارشناسی بخش های مختلف بانک مرکزی بتوانیم امور بانک را در جهت منافع کشور به پیش بریم.

وی در ادامه بر ارتباط موثر و راهبردی با جامعه نخبگانی برای بهره گیری از نظرات آنان در حل مسائل تاکید کرد و گفت: در مجموعه کنونی و تیم اقتصادی دولت نگاه تعاملی و تفاهمی برای پیشبرد اهداف کشور وجود دارد، علیرغم برخی مشکلات، نگاه به آینده مثبت و امیدوارکننده است.

در آیین معارفه قائم مقام جدید بانک مرکزی که اعضای هیات عامل بانک نیز حضور داشتند، ابوالحسنی ضمن تشکر از رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی و تاکید بر مسئولیت سنگین بانک مرکزی در پیشبرد اهداف و برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط کنونی گفت: نگاه افکار عمومی و جامعه به سیاست های بانک مرکزی و همچنین انتظارات دولت و بخش خصوصی از این سازمان به گونه ای است که مسئولیت سنگینی بر دوش سیاستگذار پولی کشور گذاشته است.

وی تصریح کرد: برای انجام این مهم؛ نیازمند اتحاد و همدلی در میان تمام ارکان بانک و استفاده از ظرفیت های کارشناسی و همچنین نظرات نخبگان اقتصادی هستیم.

قائم مقام بانک مرکزی طرح اصلاح نظام بانکی، تقویت ارزش پول ملی و موضوعات ارزی را مهمترین اولویت های بانک مرکزی خواند و گفت: باید راهکارها و شیوه های نوینی برای حل این مشکلات طراحی کنیم.

لازم به ذکر است اصغر ابوالحسنی هستیانی به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و با تصویب مجمع عمومی فوق العاده بانک مرکزی و حکم رئیس جمهور به عنوان قائم مقام بانک مرکزی منصوب شد.  

وی دارای دکترای اقتصاد، گرایش اقتصاد پولی است و پیشتر در مسئولیت‌هایی همچون عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی بانک مرکزی، معاون وزیر اقتصاد در امور بانک و بیمه و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی، عضو هیأت مدیره بانک بین المللی توسعه اسلامی (IDB)، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، عضو شورای فرعی پول و اعتبار، عضو شورای عالی بیمه، عضو شورای عالی آمار کشور فعالیت داشته است.

تألیف و ترجمه کتاب های مباحث نظری در اقتصاد اسلامی، الگوهای بانکداری بدون بهره، ارزیابی طرح های اقتصادی، مأخذشناسی بخش کشاورزی در اقتصاد ایران و مالیه بین الملل، از جمله آثار قائم مقام جدید بانک مرکزی است.

پیش از این اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی بود که با انتصاب وی به عنوان رییس کل، سمت قائم مقام خالی بود.

کد خبر 48925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =