مدیر بخش خصوصی، مرد میدان اقتصاد است

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان آنکه مدیران بخش خصوصی را باید مردان میدان اقتصاد قلمداد کرد، گفت: مدیران بخش خصوصی معتقدند برای حل هر مسئله‌ پیچیده‌ ای، راه‌حل مناسبی نیز وجود دارد اما متاسفانه چنین دیدگاهی در مدیران دولتی دیده نمی‌شود.

عماد مردانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با اشاره به مسیر ناهموار توسعه اقتصادی و پیچیدگی‌های خاص آن، بکارگیری از ایده ها و نظرات خبرگان و نخبگان بخش خصوصی را یکی از ملزومات امروز کشور در بخش اقتصاد بخصوص صادرات دانست و افزود: مدیر بخش خصوصی به عنوان فردی میدانی، کاربلد، عملیاتی و با دید واقعی نسبت به بازار، می‌تواند در جایگاه مدیر دولتی، منشاء خدمات بسیار ارزنده‌ای باشد.

وی افزود: در چهار دهۀ گذشته، اقتصاد کشور مدام در دست افراد دانشگاهی و دارای تحصیلات آکادمیک بوده؛ افرادی که هیچ آشنایی میدانی با بازار واقعی ندارند و اساساً در این بازار فعالیت نکرده و پیچ و خم‌های آن را نمی‌شناسند که ثمرۀ مدیریت این افراد بر اقتصاد، بروز وضع کنونی است.

این اقتصاددان ادامه داد: اقتصاد کشور نیاز به مدیری دارد که در دانشگاه بخش خصوصی تحصیل کرده باشد؛ چنین مدیری موانع موجود را می‌بیند و برای رفع آن تدابیر متناسب با شرایط را اتخاذ و تدوین کرده و بستر لازم را برای تحقق رشد اقتصاد و حذف موانع موجود در روند تولید و صادرات راهم می کند.

این کارشناس تصریح کرد: امروز زمان آن است که برای یکبار هم که شده، خبرگان و نخبگان بخش خصوصی در بدنۀ دولت خاصه در دو وزارتخانه مهم صمت و کار به عنوان مدیر دولتی به کار گرفته شوند تا تجربیات خود از بازار واقعی و سال‌ها فعالیت در عرصه‌های بین‌المللی را برای برون‌رفت از مشکلات موجود به کار ببندند.

عضو اتاق بازرگانی اراک در پایان تأکید کرد: مدیری که از بخش خصوصی در جایگاه مدیر دولتی نشسته باشد، می‌تواند برای رفع مشکلات و معضلات گوناگون تصمیمات منطقی، کاربردی و میدانی بگیرد و در یک کلام مرد میدان اقتصاد باشد و چالش‌ها را نه با نگاه غیرواقعی و تئوری، بلکه با دیدی کاملاً واقعی و کاربردی، رفع کند.

کد خبر 49088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =