فاطمی امین: صادرات غیرنفتی از ۴۰ میلیارد دلار فراتر رفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید و رفع موانع تجاری موجب شد تا صادرات کشور به سرعت افزایش یابد و شاهد عبور صادرات از مرز ۴۰ میلیارد دلار در ۹ ماهه امسال باشیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «سیدرضا فاطمی‌امین» امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از کارت بازرگانی بدون دخالت عامل انسانی در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این وزارتخانه متولی سامانه جامع تجارت است اما وزارتخانه‌هایی مانند امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان در کنار نهادهای بخش خصوصی، در یک همکاری مسیر تجارت را تسهیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه تکمیل سامانه جامع تجارت حکومت‌داری و مدیریت را تغییر می دهد، تصریح‌کرد: برهمین اساس شرایطی فراهم شده است تا کارت بازرگانی برای افراد دارای صلاحیت صادر شود و سوء استفاده‌گران نتوانند خللی در تجارت کشور به وجود بیاورند.

فاطمی‌امین با تاکید بر اینکه سامانه جامع تجارت ابزاری را در اختیار قرار می‌دهد که بتوانیم قوانین را با نظارت اجرایی کنیم، افزود: تسهیل‌گری از اولویت های صادرات کشور است، برهمین اساس ۲۵ هزار تاجر می توانند ۲۵ استعلام لازم را از ۲۰ دستگاه ناظر در زمان کوتاه یک ساعته دریافت کنند.

امضاهای طلایی از روند تجارت حذف شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه جامع تجارت موجب شده تا مسیر فساد و رانت بسته شود، گفت: امضاهای طلایی از نخستین اقدامات به ثمر رسیده در دولت است تا با شفافیت در اقتصاد به‌ویژه صدور کارت بازرگانی در مسیر توسعه گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه صادرات کشور در شرایط مناسبی قرار گرفته است، تصریح‌کرد: از نخستین روزهای فعالیت در وزارت صمت موانع شناسایی شد و با تصویب موارد پیشنهادی فعالان اقتصادی با رشد تجارت مواجه شدیم.

فاطمی‌امین افزود: وظیفه داریم تا می‌توانیم قوانین نادرست را حذف کنیم تا با استفاده از ظرفیت فراوان کشور صادرات را توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: با پشتیبانی از تولید و رفع موانع می‌توانیم بیکاری و کمبودها را کاهش دهیم و با تنظیم بازار و مدیریت بازار ارز در اقتصاد تسهیل ایجاد کنیم.

براساس آخرین اعلام گمرک، کل تجارت خارجی کشور تا پایان آبان‌ماه ۱۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود که سهم صادرات ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۲ میلیارد دلار بوده است.

کد خبر 49161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =