وزیر اقتصاد بر تلاش دولت سیزدهم برای کاهش کسری بودجه تاکید کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر تلاش دولت برای کاهش کسری بودجه با استفاده از راهکارهای کارشناسی تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، وی در جمع برخی از اساتید و پژوهشگران اقتصاد اسلامی قم با اشاره به ضرورت اصلاح سیاست‌های اقتصادی کشور و استفاده از راهکارهای دلسوزان تاکید کرد که لایحه بودجه ۱۴۰۱ گامی کمک کننده برای کاهش کسری بودجه است.

سید احسان خاندوزی با اشاره به عزم دولت برای کاهش کسری بودجه در سال آینده، گفت: بودجه ۱۴۰۱ یکی از گام‌های کمک کننده برای رفع فضای کسری بودجه و پیامدهای آن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مردم به حق، شکایت‌هایی از وضعیت موجود دارند، گفت: اصلاح ساختارهای نامناسب در برخی از سازمان‌ها یک حرکت زمان‌بر است که با صبر و شکیبایی به نتیجه خواهد رسید.

خاندوزی افزود: در اقتصاد غیر از جبران نقدی یارانه‌ای، راهکار فوری برای حل مسائل خانوارها نداریم، ولی نقاط شروعی داریم که در چندماه آینده می‌توانیم نتیجه آن‌ها را ببینیم.

وی گفت: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته در حالت انتظار قرار گرفته بود که بخش عمده تلاش ما در این مدت رفع این انتظار بود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه انتقادات و توصیف مشکلات و تنگناها به تنهایی چاره مشکلات کشور نیست، اظهار داشت: در راستای به حداقل رساندن مشکلات، نیازمند تلاش حداکثری و همکاری جامعه دانشگاهی و حوزوی برای ارائه راهکارهای اصولی هستیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه انتظار ما پیشنهادهای متنوع از سوی صاحب‌نظران است، افزود: عرضه پیشنهادات کاربردی و تولیدات علمی می‌تواند در سطوح مختلف  کمک دولت بیاید.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت، در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

در جریان این سفر موضوع‌هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 49274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =