اومیکرون انتشار گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول را به تعویق انداخت

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد گزارش خود از دورنمای اقتصاد جهان را یک هفته دیرتر و در ۲۵ ژانویه منتشر می‌کند تا فرصت کافی برای اعمال آخرین تحولات مربوط به همه‌گیری کرونا در پیش‌بینی‌های اقتصادی را داشته باشد.

به‌گزارش اگزیم‌نیوز از رویترز، صندوق بین‌المللی پول گزارش خود از دورنمای اقتصاد جهان را در ۲۵ ژانویه منتشر می‌کند یعنی یک هفته دیرتر از زمان تعیین‌شده تا بتواند تغییرات اخیر همه‌گیری کرونا را هم در این پیش‌بینی‌ها لحاظ کند.

سخنگوی این صندوق گفت: «دورنمای انرژی دنیا در ۲۵ ژانویه منتشر می‌شود تا گروه‌های ماه فرصت اعمال آخرین تحولات مربوط به همه‌گیری کرونا در پیش‌بینی‌های اقتصادی را داشته باشند».

گری رایس، سخن‌گوی صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته تاریخ انتشار این گزارش را نوزدهم ژانویه اعلام کرده بود.

کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته در کنفرانسی اعلام کرد این صندوق احتمالاً پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد دنیا را به‌خاطر ظهور نوع جدید ویروس کرونا پایین می‌آورد.

صندوق بین‌المللی پول در ابتدای پاییز ضمن تأکید بر بی‌ثباتی به‌وجودآمده از شیوع نوع جدید کرونا رشد اقتصاد دنیا در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را به‌ترتیب ۵.۹ و ۴.۹ درصد اعلام کرده بود.

ویروس کرونا طی دوسال گذشته جان حدود ۵.۸ میلیون نفر را در سراسر دنیا گرفته‌است.

 اقتصاددان‌ها انتظار دارند صندوق بین‌المللی مللی پول پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد آمریکا، بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا را با توجه به گسترش سریع کرونای اومیکرون و شکست کنگره برای تصویب بسته ۱.۲ تریلیون دلاری بایدن پایین بیاورد.

این صندوق در ماه اکتبر پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در ۲۰۲۱ را تا ۶ درصد پایین آورد و رشد ۵.۲ درصدی را برای اقتصاد این کشور در ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد.

همه‌گیری کرونا از آن زمان در آمریکا گسترش‌یافته و اختلاف در کنگره هم عمیق‌تر شده‌است.

کد خبر 49427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =