ضرورت نصب صندوق‌های مکانیزه فروش برای محاسبه شفاف مالیات بر ارزش افزوده طلا

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی بر ضرورت نصب صندوق‌های مکانیزه فروش برای محاسبه دقیق مالیات بر ارزش افزوده طلا و شفاف شدن آن تاکید کرد.

سیدحجت شفایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز درباره تاثیر حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا از اصل طلا و تاثیر آن بر خرید و فروش مصنوعات طلا، اظهارداشت: براساس قانون جدید، اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و از محل مابه‌التفاوت سود هفت درصدی فروشندگان و اجرت ساخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود.

وی تاکید کرد که قانون جدید قیمت تمام شده مصنوعات طلا را برای مصرف‌کننده نهایی کاهش خواهد داد که این موضوع بتدریج بر فروش طلا و مصنوعات آن در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

این فعال اقتصادی در عین حال بر فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای بهتر و دقیق‌تر این قانون تاکید کرد و افزود: مهم‌ترین زیرساخت لازم برای اجرای این قانون نصب صندوق‌های مکانیزه فروش است تا از این طریق مالیات بر ارزش افزوده به طور دقیق محاسبه شده و از همان طریق نیز از فروشندگان اخذ شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ادامه داد: در حال حاضر مالیات طلا به روش قبلی و طبق فاکتور محاسبه شده و فروشندگان هر سه ماه یکبار با مراجعه به ادارات مالیاتی، آن را پرداخت می‌کنند؛ این در حالی است که نصب صندوق‌های فروش هیچ ارتباطی با بخش خصوصی ندارد و مسئولین باید زیرساخت‌های آن را فرهم کنند.

وی در عین حال درباره تاثیر شیوع سویه اومیکرون بر قیمت انس در بازارهای جهانی نیز گفت: این سویه به مراتب تاثیر بسیار کمتری بر بازار داشته است.

شفایی تصریح کرد: نوسانات بازار طلا در داخل بیشتر به دلیل مذاکرات جاری بین ایران و گروه ۱+۴ برای بازگشت آمریکا به برجام است.

به گفته وی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و ساعت طی روزهای نهم تا دوازدهم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 49480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =