درخواست تاجیکستان از ایران برای ساخت نیروگاه خورشیدی

وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان در تماس تلفنی با وزیر نیرو درباره موضوعات مورد علاقه ۲ کشور و چگونگی رفع موانع توسعه روابط ایران و تاجیکستان به بحث و تبادل نظر پرداخت و بر توسعه روابط تاکید کرد.

به ‌گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، در مذاکره تلفنی «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو با «دلیر جمعه» وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان، طرفین با تاکید بر روابط دوستانه دو کشور، بر توسعه این روابط تاکید کردند.

وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان با اشاره به دستور رییس جمهوری این کشور برای حل مشکلات و موانع دو جانبه و تلاش برای حل این مسائل در زمان تصدی وزارت انرژی، خواستار پیگیری موضوع های مورد علاقه طرفین از جمله همکاری ایران در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی و نفت و گاز شد.

رییس تاجیکی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، خواستار مشارکت در ساخت نیروگاه خورشیدی در مناطقی از شمال تاجیکستان با سرمایه‌گذاری طرف ایرانی شد.

«علی اکبر محرابیان» رییس ایرانی کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادیی دو کشور نیز در این گفت وگو ضمن ستایش روابط خوب دو کشور، آمادگی ایران برای گسترش روابط در حوزه‌های مطرح شده توسط وزیر تاجیکی بر اساس موافقت‌نامه‌های قبلی را اعلام کرد.

طرفین بر برگزاری جلسه پیگیری موضوع های مورد نظر در تهران و با حضور وزرای نیرو و انرژی دو کشور در اسرع وقت توافق کردند.

دیروز «امامعلی رحمان» در پیامی به آیت الله رئیسی رئیس جمهوری کشورمان ضمن تبریک سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اطمینان داریم با عزم قوی و سعی و تلاش صادقانه و مشترک طرفین، می‌توانیم مناسبات دو کشور با مشترکات تاریخی و فرهنگی را با نتایج قابل ملاحظه تر و در راستای منافع والای مردمان مان غنی کنیم.

کد خبر 49532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =