گسترش نگرانی از تورم و ناپایداری اقتصادی در جهان

نظر سنجی سازمان غیرانتفاعی و گروه تحقیقاتی مستقر در نیویورک موسوم به هیات کنفرانس (Conference Board) نشان می‌دهد که افزایش قیمت ها و تورم به نگرانی مدیران در جهان تبدیل شده و حتی در برخی مناطق این نگرانی بیشتر از بیماری کرونا است.

به گزارش اگزیم نیوز از رادیو فرانسه، نتایج نظرسنجی از حدود یک هزار و ۶۰۰ مدیر شرکت‌های مختلف جهان نشان  می‌دهد که  تورم اکنون پس از کمبود نیروی کار در رتبه دوم فهرست مهم‌ترین نگرانی‌ها قرار دارد، در حالی که در سال گذشته رتبه ۲۲ را داشت.

نتایج نظرسنجی نشان می دهد که ۵۵ درصد از این گروه (مدیران جهانی) پیش بینی می کنند تا اواسط سال ۲۰۲۳ یا پس از آن جهان شاهد فشارهای ناشی از افزایش  قیمت باشد.

براساس داده های منتشر شده از سوی دولت آمریکا، قیمت کالا برای مصرف کننده در این کشور  در سال ۲۰۲۱ با سریع ترین سرعت در چهار دهه اخیر افزایش یافت.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در ابتدا فشارهای قیمت گذاری را نتیجه مشکلات زنجیره‌ای تامین گذرا توصیف کرده بود که انتظار می رفت نسبتاً سریع کاهش یابد اما با ادامه فشارهای تورمی وی از مواضع خود عقب نشینی کرد و فدرال رزرو در حال آماده شدن برای افزایش نرخ بهره در سال جاری برای کاهش افزایش قیمت ها است.

براساس این گزارش، در حال حاضر تورم به عنوان مهمترین نگرانی در میان مدیران اجرایی اروپایی قرار دارد، اما در چین چهارم و در ژاپن بالای ۱۰ قرار دارد.

در چین و ژاپن هم اکنون اختلالات مرتبط با همه گیری کووید-۱۹ به عنوان نگرانی اصلی رتبه بندی شده است.

کد خبر 49648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =