معاون فنی گمرک ایران: میزان صادرات امسال به ۴۶ میلیارد دلار می‌رسد

معاون فنی گمرک ایران از سرعت گرفتن روند صادرات و رفع برخی موانع تجارت خارجی خبر داد و پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری ارزش کالاهای صادراتی به ۴۶ میلیارد دلار برسد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، فرود عسگری پنجشنبه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی افزود: در نیمه اول سال جاری ماهانه ۳.۵ میلیارد دلار و در نیمه دوم ماهانه ۵ میلیارد دلار صادرات انجام شده است.

وی متولی شدن وزارت صمت برای برگشت ارز صادراتی، افزایش انگیزه صادرکنندگان با تصمیم واردات در مقابل صادرات و عبور از شرایط کرونا را از جمله دلایل سرعت گرفتن صادرات کشور دانست.

عسگری درباره موانع پیشروی صادرات کشور هم گفت: یکی از مشکلات این بود که با برخی از صادرکنندگان به خاطر برگشت ارز برخورد قضایی شد که این موضوع با تصمیمی که در دولت گرفته شد، قرار است مهلت برگشت ارز تمدید شود.

وی افزود: این موضوع کمک بزرگی به صادرکنندگان می‌کند و اعتماد صادرکنندگان به سیستم بیشتر شده چون همین که دولت تصمیم گرفته مهلت را برای برگشت ارز سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ را تا پایان سال تمدید کند، کمک خوبی به صادر کنندگان خواهد کرد.

معاون فنی گمرک ایران ادامه داد: در بخش حمل و نقل و کالاهای یخچال دار مقداری مشکل داریم که اگر ناوگان کامیون‌های یخچال دار برای کالاهای فاسد شدنی بیشتر شود، موجب رشد صادرات خواهد شد.

عسگری در پایان گفت:​ باید رایزن‌های اقتصادی ما در بازارهای هدف فعال‌تر شود و همچنین در گمرک هم بتوانیم نشست‌ها را با گمرک های کشورهای همسایه افزایش دهیم و با این کارها شاهد افزایش بیشتر صادرات خواهیم بود.

وزیر اقتصاد تابستان امسال پیش بینی کرده بود تا آخر امسال، ۵ میلیارد دلار به صادرات کشور افزوده می شود حالا می بینیم این رقم زودتر از زمان پیش بینی شده در حال محقق شدن است.

کد خبر 49654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =