توضیحات وزیر نفت درباره درآمدهای نفتی در بودجه۱۴۰۱

وزیر نفت از افزایش چشمگیر درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، گاز صادراتی، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش همکاران و با استفاده از ظرفیت‌های موجود دستیابی به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه محقق می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، جواد اوجی روز شنبه در حاشیه نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه با منظور  بررسی بخش درآمدی لایحه کل بودجه برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز در بحث تبصره‌های ۱و ۱۴ لایحه بودجه که عمدتاً درآمدهای ناشی از فروش و صادرات نفت، میعانات گازی و فرآورده‌ها بود توضیحات کاملی را خدمت اعضای کمیسیون تلفیق ارائه کردیم.

وزیر نفت ادامه داد: دوستان سوالات و ابهاماتی درباره درآمدها داشتند که با توجه به جداولی که در حوزه تبصره ۱۴ تنظیم شده، همچنین فروش فرآورده‌ها در داخل و هم درآمدهای صادراتی و هم فروش گاز در بخش داخلی و صادرات نفت و میعانات گازی که در تبصره یک بود،به این سوالات پاسخ داده شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاشی که در حوزه وزارت نفت در چند ماه اخیر در حوزه فروش نفت و میعانات و هم صادرات گاز و هم فروش محصولات پتروشیمی صورت گرفته روند رو به بهبود و رشد بوده و درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، خالص گاز صادراتی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

وزیر نفت افزود: با تلاشی که همکاران ما در حوزه وزارت نفت با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناسایی آن به‌کار گرفته‌اند و همچنین بازاریابی که در بسیاری از کشورها انجام می‌دهیم، اعداد و ارقامی که در بودجه و لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شده در سال ۱۴۰۱ محقق می‌شود.

اوجی در پاسخ به سوالی مبنی بر تحقق تولید و فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت، گفت: با لطف پروردگار و همت همه همکارانمان در این حوزه و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناسایی بازارهای مختلف تمام تلاش ما و همکاران این است که این عدد یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تحقق یابد.

کد خبر 49695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =