انتشار فهرست بدهکاران عمده بانک‌ها در سامانه کدال

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که فهرست بدهکاران عمده بانک‌ها در سامانه کدال منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، «علی صالح آبادی» ظهر امروز (دوشنبه) و در حاشیه مراسم هفتمین همایش مالی اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره تاکید رییس جمهور بر معرفی بدهکاران کلان بانکی این موضوع را اعلام کرد.

رییس شورای پول و اعتبار اظهار داشت: اعتبارسنجی موضوع مهمی است و چنانچه افراد حائز رتبه اعتباری مناسب باشند، بانک می‌تواند با وثایق سهل تسهیلات خُرد را پرداخت کند.

وی افزود: باید دسترسی آحاد مردم به سیستم بانکی تسهیل شود به ویژه در اعطای وام‌های خُرد، ضمن آنکه مردم انتظار دارند بانک مرکزی مقررات را اصلاح کند لذا در این زمینه امکان ارائه وثائق سهل را فراهم کرده‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: الزام بانک‌ها به رعایت شرایط را بیشتر خواهیم کرد تا تسهیلات خُرد را پرداخت کنند و در آینده‌ای نزدیک مجموعه‌ای از شرایط را به شبکه بانکی ابلاغ خواهیم کرد تا در چارچوب مورد نظر فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: مقررات رمز ریال ملی در شورای پول و اعتبار تصویب شده و در آینده عملیاتی می‌شود و درخصوص دیگر رمز دارایی‌ها در دولت و کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی است.

جزییات دیدار مدیران عامل بانک‌ها با رییس جمهور

صالح آبادی درباره جلسه امروز مدیران عامل بانک‌ها با رئیس جمهور گفت: در این جلسه، هدایت تسهیلات به بخش مولد در حوزه‌ اقتصادی، بهبود وجهه نظام بانکی، تسهیل دسترسی مردم به تسهیلات، تحول در فرآیندها، نگاه تحولی به نظام بانکی، بهبود ارتباط بانک‌ها با مشتریان و سایر ذینفعان، اصلاح ناترازی سیستم بانکی و به طور کلی اصلاح سیستم بانکی، تعیین تکلیف واحدهای اقتصادی بدهکار به سیستم بانکی و تقویت و توسعه جریان قرض الحسنه جزو محورهای مورد نظر رییس جمهوری بود.

وی در پاسخ به اختلاف قیمت ارز سامانه نیما و آزاد و تاثیر آن بر بازار سرمایه، افزود: معاملات در سامانه نیما براساس عرضه و تقاضا است و بانک مرکزی دخالتی در این امر ندارد اما اختلاف جزئی بین سامانه نیما و بازار متشکل طبیعی است زیرا در سامانه نیما حوالجات معامله می‌شود و معاملات عمده است و در بازار متشکل معاملات خرد است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین توضیح داد: سه درصد از منابع سپرده بانک‌ها باید به خرید اوراق مالی اسلامی که از نقدشوندگی بالایی برخوردار است اختصاص یابد و این به دلیل مدیریت نقدینگی است تا چنانچه بانک‌ها ناترازی نقدینگی داشته باشند این اوراق را در بازار بفروشند و برای مدیریت نقدینگی است.

کد خبر 49763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =