۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
رشد ۳۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز(چهارشنبه)بازار سرمایه ۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۰۵ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، با وجودی که تمام شاخص‌های بورس تهران در آغاز معاملات امروز سرخپوش بودند اما بتدریج از روند منفی شاخص کل کاسته شد و با ۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد (معادل ۰.۲۸ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۰۵ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم رشدی ۸۷۶ واحدی داشت و ۳۱۶ هزار و ۶۸۸ واحد شد.

با این حال شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن سرخپوش بودند و به ترتیب با یک هزار و ۳۸۵ واحد و ۸۷۰ واحد افت، به ۳۳۵ هزار و ۶۴۳ واحد و ۲۱۰ هزار و ۹۳۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با ۳هزار و ۳۱۸ واحد رشد، شاخص بازار اول با ۳هزار و ۴۵۴ واحد افزایش و شاخص بازار دوم با ۴هزار و ۴۴۴ واحد رشد به ترتیب یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۹۷۳ واحد، ۹۷۰ هزار و ۴۰۲ واحد و ۲ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۵۷۰ واحد شدند.

شاخص کل فرابورس نیز اصلاحی ۱۲ واحدی داشت و به ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۴ میلیارد و ۵۱۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۲هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان در ۳۰۲ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۳ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان در ۱۳۹ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس در پایان معاملات امروز بازار سرمایه به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۳هزار و ۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای شبندر، شپنا، کگل، کچاد، شتران و نوری و بیشترین تاثیر منفی نیز مربوط به نماد فملی بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم فملی، شپنا، ذوب، شبندر، خودرو، فولاد و کالا بودند.

کد خبر 49822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =