روند صعودی شاخص بورس در معاملات امروز ادامه یافت

شاخص کل بازار بورس امروز (شنبه) با دو هزار و ۴۱۰ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اگزیم نیوز، در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۴۱۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۴۴۴ واحد کاهش به ۳۳۴ هزار و ۱۹۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۹۶ واحد افزایش به ۳۱۷ هزار و ۲۴۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، چهار هزار و ۸۰ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، دو هزار و ۳۴۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) دو هزار و ۵۵۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۷۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۵۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۰۴ واحد، ، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۴۸  واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۹۵ واحد ، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۹۵ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳۷۶ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۲۵ واحد، با ۲۹۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۹۶ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۶۲۸ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳۸۱ واحد، تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۹۶ واحد ، ایران‌خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد.

همچنین امروز شاخص فرابورس بیش از ۸۴ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۵۶ واحد ثابت ماند.

کد خبر 49881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =