صدور بیش از ۲۲۰ هزار تن محصول کشاورزی از آستارا

مدیر جهادکشاورزی آستارا گفت: ۲۲۰ هزار و ۱۴۱ تن انواع گل و گیاه دارویی و زینتی، میوه و خشکبار از مهر ماه تا پایان دی ماه سال جاری با نظارت و پایش بهداشتی واحد قرنطینه نباتی به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، ساسان کارجویان روز یکشنبه اظهار داشت: صادرات تولیدات کشاورزی، در نیمسال دوم هر سال رونق می گیرد و صادرات محصولات کشاورزی امسال با میزان صادرات مدت مشابه سال قبل تفاوت محسوسی ندارد.

وی به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی توصیه کرد سلیقه کشورهای مقصد را در بسته بندی ها لحاظ کنند و برای باغ ها یا مزارع محصولات صادراتی برنامه بهره وری داشته باشند و در مراحل برداشت و انبارداری جهت حفظ کیفیت، دقت لازم را اعمال کنند.

مدیر جهادکشاورزی آستارا به فعالیت ۲۲ واحد سورتینگ میوه و تره بار در آستارا اشاره کرد و افزود: در هر یک از این واحدها به طور میانگین ۵۰ نفر و در مجموع یکهزار و ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

کارجویان ادامه داد: ۶ واحد سردخانه با ظرفیت ذخیره ۱۷ هزار تن محصول کشاورزی در این شهرستان فعال است و در هر کدام از این واحد ها حدود ۱۵ نفر مشغول به کار هستند.

آستارا هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و ۶ هزار بهره بردار دارد و سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی قابل کشت این شهرستان، شالیزار است و بیشتر کشاورزان شالیکار هستند و اغلب محصولات کشاورزی صادراتی، از سایر شهرستان های گیلان و یا از استان های دیگر به آستارا حمل می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

کد خبر 49918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =