فاطمی امین: تمام‌قد از نوشت افزار ایرانی- اسلامی حمایت می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استقرار دو دفتر جدید مرتبط با صنایع خلاق و نوشت افزار در ساختار جدید وزارت صمت، گفت: در مجموعه وزارت صمت با همه قوا از صنعت نوشت افزار ایرانی- اسلامی حمایت خواهیم کرد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سید رضا فاطمی امین» در آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی با بیان این مطلب، افزود: صنایع خلاق با ذهن، ایده و فکر مرتبط است و اگر در صنایع غذایی، لوازم خانگی و ساختمان به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم در حوزه صنایع فرهنگی نیز باید این پیشرفت ها را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه به شدت نگران حوزه فرهنگ هستم و فرهنگ دغدغه من است، تصریح‌کرد: وقتی از صنایع خلاق نام می بریم، یعنی اهداف فرهنگی را باید با ساز و کارهای اقتصادی جلو ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی را نشانگر اهمیت این موضوع دانست و بیان‌داشت: حرکتی غیر دولتی توسط کسب و کارهای دغدغه‌مند این حوزه شکل گرفته که قابل تقدیر است، ۱۵ درصد کاراکترهای نوشت‌افزار اکنون ایرانی- اسلامی هستند، تولید نوشت‌افزار این حوزه ۲ برابر شده و ۱۰۰ کسب و کار وارد این فضا شدند که پنج هزار محصول تولید می‌کنند و این مسائل قابل افتخار است.

راه‌اندازی ۲ دفتر مرتبط با صنایع خلاق و نوشت افزار در ساختار جدید وزارت صمت

فاطمی امین با بیان اینکه به توسعه صنایع خلاق و نوشت افزار اهتمام ویژه دارم، اضافه‌کرد: در ساختار جدید وزارت صمت دو دفتر مرتبط با حوزه صنایع خلاق و نوشت افزار راه اندازی کردیم که یکی دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار و دیگری دفتر صنایع خلاق و ورزشی است.

وی، این اصلاح ساختار را دارای چند پیام مهم دانست و گفت: یکی از پیام‌های این اصلاح ساختار اهمیت موضوعاتی است که در ساختار جدید به آنها پرداخته می‌شود و موضوع دوم، پیگیری امور با شدت و مسوولیت بیشتر در قالب این بازآفرینی و ساختار جدید است.

وزیر صمت با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این حوزه، گفت: ایشان از اقدامات انجام شده در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ابراز خرسندی کرده اند که جای بسی امیدواری برای تداوم فعالیت‌ها با قدرت بیشتر است.

فاطمی امین در پایان تاکید کرد: ما نیز در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، همه توان خود را در تولید و صادرات شایسته این حوزه انجام خواهیم داد و تمام‌قد در حمایت از این صنعت تلاش می‌کنیم.

آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی- اسلامی با حضور "محسن رضایی" معاون اقتصادی رییس جمهوری، "علی بهادر جهرمی" سخنگوی دولت و وزیر صمت در کنار فعالان عرصه نوشت افزار ایرانی اسلامی در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه تهران) برگزار شد.

در این آیین از پیام رهبر معظم انقلاب به فعالان صنعت نوشت افزار ایرانی- اسلامی توسط وزیر صمت و همسر شهید احمدی روشن رونمایی شد.

در پایان مراسم نیز از فعالان برتر این حوزه در بخش های مختلف طراحی، ایده پردازی، ساخت، تولید، چاپ و غیره تجلیل و تقدیر شد.

کد خبر 50513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =