ذخایر طلای روسیه به بالاترین سطح خود رسید

دولت روسیه برای کاهش وابستگی معاملات تجاری خود به دلار آمریکا، روی به ذخیره سازی گسترده دیگر ارزها و طلا آورده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از راشاتودی، براساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه دارایی طلا و ارز خارجی روسیه تا فوریه به ۶۴۳.۲ میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی روسیه با اشاره به اینکه افزایش ۰.۶ درصدی ذخایر ناشی از تجدید ارزیابی مثبت بازار بوده است، اعلام کرد: ذخایر روسیه ۳.۶ میلیارد دلار نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

ذخایر بین‌المللی روسیه که عمدتاً دارایی‌های خارجی با نقدینگی بالایی است که توسط بانک روسیه و دولت این کشور نگهداری می‌شود و شامل صندوق‌های ارزی، حق برداشت ویژه در صندوق بین‌المللی پول (IMF) و طلا است.

در سال ۲۰۲۱، ذخایر ارزی کشور تقریباً ۶ درصد افزایش یافت. بانک مرکزی یک سطح هدف ۵۰۰ میلیارد دلاری برای ذخایر بین‌المللی دارد. روسیه برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ با ۵۹۸ میلیارد دلار از این میزان عبور کرد.

در سال‌های بعد، ذخایر این کشور در چندین مرحله کاهش یافت به طوری که میزان ذخایر به ۳۵۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ پس از بحران قیمت نفت رسید ولی میزان ذخایر از آن زمان تاکنون تقریباً دو برابر شده است.

در سال‌های اخیر، دولت و بانک مرکزی روسیه میزان وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش داده‌اند و دارایی‌های بین‌المللی خود را به سمت سایر ارزها و طلا تغییر داده‌اند. آژانس‌های رتبه بندی بین المللی قبلاً اعلام کرده اند که ذخایر مالی روسیه به این کشور اجازه می‌دهد تا با اثرات منفی تحریم‌ها مقابله کند.

کد خبر 50863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =