تقدیر از ۳۱ صادرکننده نمونه استان کرمان

مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان کرمان در روز ملی صادرات با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری با مشارکت بانک توسعه صادرات ایران و سازمان صمت در شهر کرمان، برگزار شد.

 به گزارش روز شنبه پایگاه خبری اگزیم نیوز، علی زینی وند استاندار کرمان با تاکید به ورود متخصصان به حوزه صادرات، افزود: ظرفیت پیش بینی شده برای صادرات استان کرمان، ۵ میلیارد دلار است که با تلاش دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، این هدف قابل دستیابی است.

 محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به عزم جدی مجلس برای رفع موانع پیش روی صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: ضروری است با برند سازی و ایجاد ساز و کار هدفمند برای حمایت از فعالان اقتصادی صادرات محور، زمینه افزایش صادرات فراهم شود.

براساس اعلام رئیس سازمان صمت این استان، در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲/۲ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از استان به پانزده کشور صادر شده است.

 مهدی حسینی نژاد اظهار داشت: برنامه ریزی های کلان اقتصادی به گونه ای طراحی شده که استان کرمان به استانی صنعتی-معدنی تبدیل شود و در مسیر ایجاد ارزش افزوده حرکت کند.

 سیدمهدی طیب زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز در این همایش خواستار اتخاذ تصمیمات راهگشا از سوی مسئولان دولتی برای رفع چالش های صادراتی استان شد.

 طی این مراسم دو لوح تقدیر از سوی بانک توسعه صادرات ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت به صادرکنندگان نمونه استانی اهدا شد.

کد خبر 51269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =